Friday, 19 June 2009

apa lagi yang Nizar nak???

Hari 19 Jun 2009 kita kembali menyaksikan kisah seorang hamba yang masih lagi tidak dapatmenerima ketentuan Ilahi..Malah melanggar arahan pemerintah.Pada hari ini Nizar sekali lagi memfailkan rayuan di Mahkamah Persekutuan pada jam 3.30 petang tadi berhubung pengisytiharan Dr.Zambry sebagai Menteri Besar Perak yang sah pada 22 Mei yang lalu.Ana rasa Nizar memang telah mencapai tahap yang kronik sehingga sanggup melanggar arahan pemerintah.Dengan segala tindak-tanduk yang Nizar lakukan menunjukkan bahawa beliau memang seorang yang ingkar dan tidak dapat menerima hakikat. Di dalam Al-Quran, Surah An-Nisaa ayat ke 59 ada menyatakan :


yang membawa maksud :Hai orang-orang yang beriman, taatilah Allah dan Rasul-Nya dan Ulil Amri di antara kamu. Kemudian jika kamu berlainan pendapat mengenai sesuatu, maka kembalikanlah ia kepada Allah( Al-Quran) dan Rasul ( Sunnahnya) jika kamu benar-benar beriman kepada Allah dan Hari Kemudian.Yang demikian lebih utama (bagimu) dan lebih baik akibatnya.
Jika dihayati maksud ayat ini telah jelas perintah Allah untuk mentaati perintah pemerintah selagi ianya mendatangkan kebaikan kepada rakyat. Jika ada perbezaan pendapat kembali kepada Al-Quran dan As-Sunnah di mana disyorkan melakukan musyawarah...setelah dilakukan nyata Nizar masih juga tidak dipersetujui untuk menjadi MB.apa lagi yang Nizar nak?Apa yang Nizar lakukan hanyalah untuk menyusahkan rakyat dan memeningkan kepala rakyat...bukannya untuk kebaikan rakyat..Allah telah menentukan siapa yang layak menerima amanat tersebut...

3 comments:

shonzu said...

Dia ada hak untuk kemukakan rayuan jika dia mahu. Tapi untuk apa? Untuk keadilan diri sendiri atau keadilan untuk rakyat?

Saya doakan dia kalah dalam perhitungan kali ini, jika menang pun tiada guna untuk rakyat negeri Perak. Yang ada seorang MB yang gila kuasa je nampaknya. Sudah la ADUN dia pegang, Ahli Parlimen lagi, MB lagi, tu belum lagi masuk kerja2 ceramah merata tempat. Bila masa dia akan tumpukan kerja untuk rakyat, merencanakan agenda pembangunan rakyat?

Bila dah pegang MB semula akan ada pemecatan kakitangan kerajaan kerana dendam tidak menyokong perjuangan bodoh PR. Meng'hero'kan orang yang biadap terhadap pemimpin, semua ni kerja gila namanya.... Lupakan saja Nizar untuk MB kali ni. Kalau benar anda dapat sokongan majoriti rakyat, tunggu la PRU-13. Jangan menyusahkan rakyat lagi.

sulhairil hafiz hj sulaiman said...

Sesungguhnya Nizar adalah seorang yang ingkar dan agak tidak keterlaluan jika menyatakan Nizar tidak mematuhi ajaran Islam 100% kerana konsep taat kepada pemimpin selagi pemimpin tidak menyuruh melakukan perkara mungkar tidak dilakukan sedangkan itu salah-satu bentuk ajaran agama Islam.

Sharps Shooters said...

dia tak puas hati .. dia nak tunjuk kat anwar dia boleh buat kerja . hahahahahahha! bodoh punya nizar...