Tuesday, 23 June 2009

bila dendam menguasai....

ana agak terkilan dan kesal teramat sangat dengan tindakan PAS. setelah mencadangkan Kerajaan Perpaduan dan diterima baik oleh UMNO atas dasar kebajikan rakyat..PAS pulak berdolak-dalih malah mengatakan UMNO memfitnah. persoalan yang timbul siapa fitnah siapa sebenarnya??seluruh Malaysia tahu "Kerajaan Perpaduan" diusulkan oleh siapa.bukan bermaksud UMNO lemah kerana ingin bergabung dengan PAS.sekiranya dipertimbangkan logik akal, UMNO tak perlu pun bergabung dengan PAKATAN PEMBANGKANG untuk mentadbir negara. Sebenarnya atas dasar kasihan dan ingin menjaga kebajikan rakyat terutamanya di Kelantan yang agak kurang pesat membangunlah UMNO dengan hati yang terbuka menerima usul tersebut.Atas dasar perpaduan dan kerjasama jugalah UMNO menerima PAKATAN PEMBANGKANG.Tapi nampaknya NIK AZIZ sendiri lebih mementingkan sebab peribadi berbanding kebajikan rakyat.NIK AZIZ lebih gemarkan perpecahan berbanding penyatuan sedangkan dalam Surah Ali-Imran ayat 103 Allah telah berfirman yang bermaksud:
" Dan berpeganglah kamu semua kepada tali Allah dan janganlah kamu berpecah-belah.."
Sekiranya dasar PAS adalah untuk berdakwah, kenapa tidak digunakan peluang ini???Kenapa NIK AZIZ masih berdendam kerana NIK ADLI ditahan ISA dan HUSAM kalah dengan NASHARUDIN.Marah dan dendam benar NIK AZIZ....kalah dengan api dendam syaitan.Maka bergembiralah syaitan kerana berjaya menggagalkan usaha merapatkan silatulrahim sesama ummah malah kejayaan syaitan dibantu oleh golongan yang dipandang mempunyai benteng keimanan yang kukuh.Memang betullah syaitan telah menghantar komandonya...
Ana kesal perkara ini terjadi disebabkan oleh pendirian yang tidak kukuh..kenapa mesti gentar dan tunduk dengan ANWAR dan DAP???Apa ulama sudah tiada prinsip hidup sehingga sewenang-wenangnya diadu-domba oleh golongan ini?Pada tahun 1976 NIK AZIZ pernah berkata perpaduan adalah satu nikmat yang besar.Tapi apa yang berlaku sekarang???NIK AZIZ sendiri telah menghancurkn usaha ke arah perpaduan dek hasutan orang-orang ANWAR yang berada disekelilingnya..HUSAM,ANNUAL BAKRI dan ARIF menantunya yang mahu melaksanakan agenda perpecahan yang dimahukan YAHUDI berlaku di Malaysia.Jika usaha untuk kebaikan sampai bila pun NIK AZIZ akan GAGAL membela nasib pengikutnya.Allah telah berfirman dalan Surah Ar-Rad ayat 11 yang bermaksud :
"Sesungguhnya Allah tidak akan merubah nasib sesuatu kaum sehingga mereka merubah apa yang ada pada diri mereka"
Perkataan "apa" yang ada dalam ayat tersebut boleh ditafsirkan sebagai hati..jika manusia tidak merubah apa yang ada di dalam hati mereka maka Allah tidak akan merubah keadaan mereka.Perkara yang terkandung di dalam hati boleh dikaitkan dengan niat,perasaan negatif termasuklah dendam dan hasad dengki.
Mengapa NIK AZIZ memilih perpecahan dan menolak perpaduan??Sedangkan Allah telah berfirman di dalam Surah Ar-Rad ayat 21 yang bermaksud:
" Dan orang-orang yng menghubungkan apa-apa yang Allah perintahkan supaya dihubungkan*,dan mereka takut kepada Tuhannya dan takut kepada hisab yang buruk"
* iaitu mengadakan hubungan silaturrahim dan tali persaudaraan.

Di Pakistan sudah meletup, Iran tengah merusuh, Indonesia tengah huru-hara, Thailand sudah ditembak dengan kejam di dalam masjid, Afganistan dan Iraq telah lebur terkubur..hanya MALAYSIA bakal menjadi sasaran seterusnya..mereka mahu kita terus bergaduh sedangkan yang beruntung adalah DAP dan penyokong YAHUDI.Mahukah kita terperangkap dengan percaturan yang mereka aturkan????Jika tak mahu mengapa terus memilih untuk bekerjasama dengan golongan yang jelas menentang Islam????Allah telah berfirman di dalam Surah Al-Maidah ayat 80 yang bermaksud:
"Kamu melihat kebanyakan mereka tolong-menolong dengan orang-orang kafir(musyrik).Sesungguhnya amat buruklah apa yang mereka sediakan untuk diri mereka, iaitu kemurkaaan Allah kepada mereka;dan mereka akan kekal dalam siksaan"
Jika ayat ini tidak mendatangkan kegerunan kepada golongan yang berkenaan, ana rasa lebih check semula apa yang ada pada niat diri.Bekerjasama dengan golongan yang jelas mengancam Islam dan mempersendakan Islam amat besar akibatnya.Menjadi penghalang kepada perkara kebaikan adalah satu perkara yang tidak wajar dilakukan oleh seorang ulama jika memang benar dia memikirkan kesejahteraan ummah.

Justify Full

Monday, 22 June 2009

kalau nik aziz tak bersetuju???

slm....ana lihat NIk Aziz masih lagi main tarik tali dengan usaha murni mewujudkan kerajaan perpaduan..ana pelik..kenapa nik aziz dengan tanpa was-was sanggup bekerjasama dengan DAP dan PKR tetapi dengan UMNO...Nik Aziz seolah-olah berat hati...beginikah sikap seorang TOK GURU..telah terang dan jelas DAP dan PKR mempermainkan agama..apatah lagi dengan KARPAL yang terang-terang menentang penubuhan negara Islam dan ANWAR dengan jelas mempermainkan agama Islam.Sudahlah dulu NIK AZIZ membiarkan sahaja orang bukan Islam mempergunakan ayat Al-Quran.Sedangkan di dalam Surah An-Nisaa ayat 140 Allah telah berfirman yang bermaksud :
"Dan sungguh Allah telah menurunkan kepada kamu di dalam Al-Quran bahawa apabila kamu mendengar ayat-ayat Allah diingkari dan diperolok-olokkan (oleh orang-orang kafir) maka janganlah kamu duduk beserta mereka, sehingga mereka memasuki perbicaraan yang lain.Kerana sesungguhnya(kalau kamu berbuat demikian),tentulah kamu serupa dengan mereka.Sesungguhnya Allah akan mengumpulkan semua orang munafik dan kafir di dalam Jahanam"
Adakah NIK AZIZ dan pimpinan PAS yang lain lupa akan ayat ini????Adakah NIK AZIZ masih ingin mengulangi kesilapannya kali ini????
Seharusnya apabila diajak untuk bersama menjaga kebajikan oleh saudara seagama, NIK AZIZ menerimanya dengan hati yang terbuka.Adakah NIK AZIZ telah dibutakan hatinya malah tidak segan silu bersekongkol dengan DAP dan PKR. NIK AZIZ masih memikirkan dendam lamanya terhadap UMNO malah sebenarnya jika NIK AZIZ terus bersikap begini dia mengorbankan kebajikan rakyat kerana hal peribadinya.Malah kerana dendam itulah NIK AZIZ sanggup bekerjasama dengan DAP dan PKR sekaligus menjadikan dua golongan ini sebagai penolong perjuangannya sedangkan di dalam Surah An-Nisaa juga Allah telah berfirman dalam ayat 138 dan 139 yang bermaksud:
"Khabarkanlah kepada orang-orang munafik bahawa mereka akan mendapat siksaan yang pedih...iaitu orang-orang yang mengambil orang kafir menjadi teman-teman penolong dengan meninggalkan orang-orang mu'min.Apakah mereka mencari kekuatan di sisi orang-orang kafir itu? Maka sesungguhnya semua kekuatan kepunyaan Allah"
Jika dengan ayat ini pun NIK AZIZ lupa, di manakah kredibiliti NIK AZIZ sebagai TUAN GURU????Adakah NIK AZIZ lupa ayat ini?????Jika NIK AZIZ masih terlupa, dalam surah yang sama, ayat 144 Allah turut menegaskan sekali lagi:

"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang kafir menjadi wali dengan meninggalkan orang-orang mu'min.Inginkah kamu mengadakan alasan yang nyata bagi Allah untuk menyiksamu??"
(wali jamaknya auliyaa:yang bererti teman karib,juga bermaksud penolong atau pelindung)

Apabila diajak ke arah kebaikan sepatutnya sokongan sepenuhnya yang diberi.Bukannya keraguan dan syak wasangka diberikan. Di dalam Islam sendiri kita diajar untuk bertolong-tolongan di dalam perkara kebaikan.Di dalam Islam sendiri kita diajar untuk untuk tidak berpecah-belah. Jika berterusan begini sampai bila pun penyatuan itu takkan berlaku sedangkan dalam Al-Quran, Surah Ali-Imran ayat 103 Allah telah berfirman yang bermaksud :
"
Dan berpeganglah kamu pada tali Allah dan janganlah kamu berpecah-belah"
Tujuan kerajaan perpaduan ditubuhkan adalah untuk menyatukan rakyat yang ada di Malaysia ini. Jika NIK AZIZ berterusan begini, sukakah NIK AZIZ rakyat Malaysia terus dalam keadaan berpecah-belah???Itu bukan sikap TUAN GURU yang baik.TUAN GURU yang baik menyukai kebaikan untuk manusia bukannya terus membawa dendam tua.
Ana harap, NIK AZIZ dapat berfikiran waras dan tidak membantu golongan yang bakal menghancurkan agama dan mempermainkan agama untuk menjadi pemimpin.Jika tidak....akan berterusanlah ANWAR akan mempersendakan ISLAM dan KARPAL menentang Islam. Allah telah berfirman dalam Surah Al-Mai'dah ayat 57 yang bermaksud:
"
Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil jadi pemimpinmu, orang-orang yang membuat agamamu jadi buah ejekan dan permainan"
Ayat ini telah jelas dan sekiranya NIK AZIZ masih alpa dan taksub dengan dendam lama,maka NIK AZIZ tidak layak untuk dipanggil TUAN GURU atau TOK GURU.....Sesungguhnya janji ALLAH itu pasti............


Friday, 19 June 2009

apa lagi yang Nizar nak???

Hari 19 Jun 2009 kita kembali menyaksikan kisah seorang hamba yang masih lagi tidak dapatmenerima ketentuan Ilahi..Malah melanggar arahan pemerintah.Pada hari ini Nizar sekali lagi memfailkan rayuan di Mahkamah Persekutuan pada jam 3.30 petang tadi berhubung pengisytiharan Dr.Zambry sebagai Menteri Besar Perak yang sah pada 22 Mei yang lalu.Ana rasa Nizar memang telah mencapai tahap yang kronik sehingga sanggup melanggar arahan pemerintah.Dengan segala tindak-tanduk yang Nizar lakukan menunjukkan bahawa beliau memang seorang yang ingkar dan tidak dapat menerima hakikat. Di dalam Al-Quran, Surah An-Nisaa ayat ke 59 ada menyatakan :


yang membawa maksud :Hai orang-orang yang beriman, taatilah Allah dan Rasul-Nya dan Ulil Amri di antara kamu. Kemudian jika kamu berlainan pendapat mengenai sesuatu, maka kembalikanlah ia kepada Allah( Al-Quran) dan Rasul ( Sunnahnya) jika kamu benar-benar beriman kepada Allah dan Hari Kemudian.Yang demikian lebih utama (bagimu) dan lebih baik akibatnya.
Jika dihayati maksud ayat ini telah jelas perintah Allah untuk mentaati perintah pemerintah selagi ianya mendatangkan kebaikan kepada rakyat. Jika ada perbezaan pendapat kembali kepada Al-Quran dan As-Sunnah di mana disyorkan melakukan musyawarah...setelah dilakukan nyata Nizar masih juga tidak dipersetujui untuk menjadi MB.apa lagi yang Nizar nak?Apa yang Nizar lakukan hanyalah untuk menyusahkan rakyat dan memeningkan kepala rakyat...bukannya untuk kebaikan rakyat..Allah telah menentukan siapa yang layak menerima amanat tersebut...

Thursday, 18 June 2009

Sape Firaun?????

salam perjuangan..
satu lagi petunjuk bahawa PAS memang dah saywell dan mengalami kecelaruan minda..bukan saja pada diri NICK AREJIZS...tapi juga pada diri anak buahnya " Nasrudin Hassan".Elok sangatlah menghina saudara sesama agama semata-mata nak meraih sokongan DAP yang terang-terang menentang matlamat PAS untuk mewujudkan daulah islamiah...Inilah padahnya jika terlalu suka sangat mengatakan orang lain kafir...tengok sekarang apa dah jadi..bukankah dah berbalik pada diri sendiri tuduhan tu..walaupun bukan secara terang..tapi dengan cara menggadaikan darjat Islam itu sendiri..kenapa ni NICK???apa dah jadi Nestrude Dine???apa yang kalian pertaruhkan adalah agama dan bangsa....dah terang-terangan orang tu menentang Islam...takkan kalian masih buta lagi...budak sekolah menengah pun tau menilai apa yang telah terjadi pada PAS sekarang....tak malu ke???
apa rasionalnya sehingga sanggup menyamakan UMNO dengan Firaun...nak sangat ke UMNO jadi Firaun???dengan kuasa yang ada, kalau UMNO nak dah lama dah..tapi sebab UMNO bukanlah seperti yang anda fikirkan maka sampai sekarang anda masih hidup..masih mampu mengutuk dan menghina serta melabelkan orang...UMNO tak bunuh anda pun walaupun anda tak ikut apa yang UMNO hendakkan.UMNO ajak wat KERAJAAN PERPADUAN tak nak...itu untuk kemaslahatan bersama..fadilat untuk semua...ke arah kebaikan..tapi kerana EGO dan buta hati...semua dipandang sepi...siapa yang menyokong kerajaan perpaduan di dalam PAS digesa keluar parti..bukankah itu salah satu sikap FIRAUN???so..siapa yang FIRAUN sekarang ni????lu pikirlah sendiri...
ANWAR dan DAP yang terang-terang merosakkan kalian dijadikan rakan sebantal....nasihat ana kepada NICK AREJIZS dan NEST RUDE DINE...sudahlah..jangan berselindung di sebalik serban anda tu..kerana dengan serban itu anda akan menjerut diri sendiri.

Wednesday, 17 June 2009

TGNA SayWeLL...

ana terkilan dengan sikap NA yang semakin hari hilang sikap seorang "tuan guru".Kenapa pulak sampai nak main halau-halau orang kuar parti.Ana pelik dengan makhluk yang seorang ni...memang dah termakan hasutan ANWAR AL-JUBURI agar terus kekal bersama dengan PKR and DAP. ana fikirlah...dah sampai tahapnya untuk NA letak jawatan...balik rumah jaga cucu je lah...daripada NA terus mengharu-birukan keadaan dengan keadaanya yang dah tak terurus akibat hasutan ANWAR AL-JUBURI, lebih baik get lost dari bidang politik ni. Mentang-metanglah dah kawan dengan geng komunis, terus nak mengaplikasikan komunisme dalam parti...kan dah terbukti pengaruh komunisme telah menjangkiti NA....betul tak?

Tuesday, 16 June 2009

sapa kata tua-tua tak mampu?????


salam....haa..inilah yang ana nak tunjukkan kepada sahabat-sahabat semua..sahabat-sahabat nak tau kenapa Nik Aziz mulai menggemari pertumpahan darah???sebab...buktinya sudah jelas ditunjukkan dalam gambar ini...bila NIK AZIZ berkawan dengan ANWAR AL-JUBURI yang kuat menyokong komunis maka secara tak langsung pemikirannya dipengaruhi oleh pemikiran komunis..yalah..ANWAR kan pandai menghasut....segala tunjuk ajar daripada CHIN PENG diturunkan oleh ANWAR kepada NIK AZIZ...sapa kata si tua CHIN PENG tak mampu mempengaruhi orang lain????ni baru sedikit kesannya....belum lagi si tua CHIN PENG dibenarkan balik ke Malaysia...entah-entah..silap haribulan kita semua mati dibunuhnya.....secara perlahan-perlahan ideologi pembunuh kejam CHIN PENG disalurkan di Malaysia melalui ANWAR kepada NIK AZIZ....buat si komentar bernama RAZMAN MM..bukaklah mata hati anda tu....kenapalah kurang bijak sangat ni....
So, kalau sahabat-sahabat masih jugak nak CHIN PENG balik ke Malaysia.....memang nak serah nyawa anak bini bapak mak kakak adik abang anak sedara dan sebagainya..pada KOMUNIS kejam ni...

nantikan...

dari apa yang berlaku sekarang ni...ana dapat membuat satu kesimpulan...nantikan...

Sunday, 14 June 2009

Siapa mahu Cin Peng?

Ana hairanlah kenapa masih ada orang yang masih menyokong ANWAR AL-JUBURI???Dan si ANWAR ni tak habis-habis nak bawa balik si Chin Peng tu balik ke Malaysia.Nampak sangat ANWAR AL-JUBURI dah ketandusan idea nak tawan Malaysia. dan nampak sangat ANWAR dah tak percayakan kekuatan balaci-balacinya sehingga terpaksa mengimport pemain luar untuk menjadi skuad penyerangnya.Bagi analah, siapa mahukan Chin Peng sememangnya dia seangkatan dan seperahu dengan ANWAR AL-Juburi. Sahabat-sahabat...takkanlah kita nakbiarkan komunis kembali menguasai negara kita. Kalaulah sahabat-sahabat nak atau setuju dengan pemerintahan komunis, sahabat-sahabat buatlah pemerhatian bagaimanakah keadaan rakyat yang berada di bawah sistem pemerintahan komunis.seandainya sahabat-sahabat sanggup, tak usahlah amik berat pasal apa yang ana tuliskan ni.....

Thursday, 11 June 2009


Awas!!!!Bahaya!!!!Ancaman kepada bangsa Melayu



Salam....ana nak tanya...adakah anda kenal siapa mereka???Rasanya semua kenal orang-orang di dalam gambar ni....Kenapa ana kata mereka ini berbahaya???Sebabnya puak-puak inilah yang selalu berusaha untuk menjatuhkan bangsa Melayu di Malaysia ini. Sedar tak sedar ada jugak di kalangan sahabat-sahabat yang menyokng mereka...Mereka ini bukan sahaja merosakkan bangsa Melayu, malah negara kita Malaysia yang tercinta ini.



Kalau sahabat-sahabat perhatikan gambar-gambar di atas :
Gambar 1 : DAP berjanji akan menghapuskan Hak Orang Melayu jika mereka menang. Tidakkah sahabat-sahabat rasa bimbang dengan pernyataan ini????

Gambar 2 : Gambar ini menunjukkan cara DAP meraikan kemenangan semasa pilihanraya yang lalu. Adakah 5 ekor binatang itu melambangkan 5 negeri yang dimenangi oleh DAP.

Gambar 3 : Cuba tengok berapa kerat je pemimpin Melayu dalam Pakatan Rakyat. Bagaimana mereka hendak mempertahankan nasib orang Melayu??Fikirkanlah.



Kita lihat gambar ni pulak :
Gambar 1 : Kenapa kita masih menyokong pihak yang telah terang-terang menentang Islam dan kita tahu kebanyakannya Islam berbangsa Melayu...
Gambar 2 : Ini adalah gambar semasa Program Menjana Tenaga Kemenangan di Zon Selatan yang ditaja oleh FNF (Fredrich Nauman Foundation) yang jelas ditaja oleh Jewish Insitutes for National Security Affairs ( JINAS).
Gambar 3 : Sisters in Islam yang kita ketahui pendapatnya disokong oleh Teresa
Gambar 4 : Mereka telah berani mempertikaikan keputusan Majlis Fatwa..
Gambar 5 : Berani mempermainkan kalimah Allah...




Pernahkah sahabat-sahabat terfikir mengapakah DAP dan PKR tidak bersetuju dengan penubuhan Kerajaan Perpaduan????Cuba sahabat-sahabat fikirkan..Dalam UMNO dan PAS kebanyakannya adalah orang Melayu. Bayangkan jika kedua parti ini bergabung..apa yang akan terjadi kepada DAP dan PKR???? Maka akan berkuburlah dua Parti tersebut..Inilah sebab ringkas kenapa mereka tidak bersetuju dengan kerajaan perpaduan...Jadi bukalah mata hati sahabat-sahabat untuk menilai bahawa sebenarnya kita dalam bahaya....Kenapa masih nak menyokong pihak yang telah terang-terang merosakkan bangsa kita???Fikir-fikirkanlah...

Wednesday, 10 June 2009

pulak dah

Di dalam www.harakahdaily.net Dato' Mustafa Ali menggesa agar isu Kerajaan Perpaduan dihentikan segera sama ada di pihak PAS atau pun Pakatan Pembangkang. Hai..apa ni Mustafa...takut rakan seperjuangan tu kecik hati ke????Hurm...ni memang sah menggadaikan agama betul la..Masih sanggup nak bekerjasama dengan DAP yang terang-terang menyokong penubuhan SIS..kerana politik isu agama diketepikan. Dan ana tak tahu apa dah terjadi dengan NIK AZIZ sekarang ni..sepatutnya dia yang kononnya menjad ikon pemerntah Islam ( ye ke?) tak mungkin akan bersetuju untuk bergabung dengan DAP dan juga PKR...apa Nik Aziz tak tahu ke sekarang ni dia sedang diperkudakan oleh DAP dan PKR....Menurut Tuan Guru Nik Aziz, Umno adalah telur-telur yang ditinggalkan oleh penjajah Inggeris....tapi Nik Aziz tak sedar bahawa dia sendiri adalah kambing tua yang bila-bila masa sahaja akan disembelih oleh DAP dan PKR.



Tuesday, 9 June 2009

1 Malaysia : Ketabahan



Apabila DSN dilantik menjadi PM pada April lalu beliau telah mewujudkan konsep Satu Malaysia untuk dijadikan tulang belakang sistem pemerintahan Malaysia.Untuk itu, Dato’ Sri melalui laman blognya 1Malaysia, telah menghuraikan lapan (8) nilai (atau prinsip kendiri) yang perlu dihayati dan diterokai. Lapan nilai itu ialah budaya kecemerlangan (seperti dalam amalan bekerja dan sikap), ketabahan (dalam mengharungi cabaran), rendah hati (atau tawadhuk dan tanpa riak), penerimaan (bersyukur ke atas apa yang diperolehi), kesetiaan (patuh dan akur, tetapi bukan secara membuta tuli), meritokrasi (pertimbangan mengikut prinsip kelayakan, tetapi perlu disesuaikan dengan situasi dan kondisi negara), pendidikan (berilmu, tetapi menjaga kepentingan semua), dan integriti (jujur dan benar, serta sanggup mengakui kelemahan diri). Kelapan-lapan nilai atau ciri ini adalah merupakan pengisian pada 1Malaysia.

Ketabahan ( dalam mengharungi cabaran)
Ana ingin mengajak sahabat-sahabat ana berfikir mengapakah nilai ketabahan ini diletakkan di tempat pertama di antara-antara nilai yang ada di dalam konsep satu Malaysia. Jika mengikut naluri kemanusiaan yang ada dalam setiap insan, majoriti akan meletakkan perkara yang paling penting sebagai perkara pertama di dalam apa jua konsep. Sebenarnya jika kita perhatikan nilai ketabahan yang ada di dalam konsep Satu Malaysia kita akan dapat mengetahui bahawa ianya amat dekat di hati setiap insan dan ianya berkait rapat dengan sabar..bagi pandangan ana jika seseorang itu bersabar maka dia sebenarnya tabah menghadapi cabaran yang menimpanya. Kita kena yakin bahawa kita tidak akan diuji dengan sesuatu perkara jika kita tidak mampu untuk menghadapinya. Kita juga kena sedar jika tiada nilai ketabahan dalam diri individu maka akan hancur musnahlah segala harapan dan impian malah boleh merosakkan individu itu sendiri. Contohnya, jika seseorang itu tidak tabah menghadapi masalah putus cinta, gagal exam, hajat tak kesampaian dan apa jua perkara sedih yang seangkatan dengannya maka dia akan melakukan perkara yang merosakkan diri sendiri malah yang paling sadis sampai membunuh diri. Ana tak mau perkara ini berlaku dan ana pasti sahabat-sahabat pun rasa begitu. Ye tak???

“Mereka bertanya (dengan hairan): "Engkau ini Yusufkah?" Dia menjawab: "Akulah Yusuf dan ini adikku (Bunyamin). Sesungguhnya Allah telah mengurniakan nikmatNya kepada kami. Sebenarnya sesiapa yang bertakwa dan bersabar, maka sesungguhnya Allah tidak menghilangkan pahala orang-orang yang berbuat kebaikan.” Surah Yusuf ayat 90.

Jika kita lihat maksud ayat ini, dengan jelas kita akan mengetahui bahawa barang siapa yang bertakwa dan bersabar dalam erti kata lain tabah dalam menghadapi dugaan maka Allah tidak akan menghilangkan pahala-pahala orang-orang tersebut. Semakin tabah seseorang itu menerima dugaan dan cabaran daripads Yang Maha Esa, semakin tinggi keimanannya. Inilah yang ingin ditekankan oleh DNS di dalam konsep satu Malaysia. Ini dapat kita lihat pada apa yang berlaku kepada pihak kerajaan yang selalu menerima cacian dan penghinaan dari pakatan pembangkang. Tapi pihak kerajaan dengan tenang dan santainya menerima dan menyambut apa saja dugaan yang datang dari pihak pembangkang. Tapi kita dapat lihat perkara yang sebaliknya berlaku kepada pihak pembangkang. Kena test sikit je, dah mula buat kerajaan bawah pokok, mogok lapar dan sebagainya. Ini sebagai contoh je...

Ana suka membawa sahabat-sahabat berfikir tentang nilai ketabahan ini. Sebenarnya nilai ketabahan ini perlu ada dalam diri, masyarakat mahupun institusi dan yang terakhir sekali negara.Kalau sahabat-sahabat perasan, nilai ketabahan ini telah wujud dari dulu lagi...sebelum merdeka lagi..malah semenjak diciptakan Nabi Adam lagi...

Kalau dari aspek politik ana ingin mengimbas kembali bagaimanakah keadaan Tanah Melayu ini sebelum merdeka. Cuba sahabat-sahabat bayangkan...betapa tabahnya pemimpin-pemimpin Tanah Melayu berhadapan dengan penjajah yang sebenarnya tidak pernah mahu memberi kemerdekaan kepada Tanah Melayu ketika itu. Kalaulah pemimpin kita pada ketika itu cepat melatah dan tidak tabah menghadapi dugaan dan halangan TIDAK MUNGKIN kita akan dapat apa yang kita nikmati sekarang ini. Dan kita perlu sedar bahawa bukannya mudah untuk Malaysia menjadi sebuah negara yang kini mampu berdiri dengan gah-nya jika tiada sifat tabah dan sabar di dalam kita. Kita kenang kembali pejuang dan srikandi kita yang terkorban demi mempertahankan negara...cuba sahabat-sahabat fikir....kalaulah mereka ini tiada sifat tabah dan sabar dalam diri mereka adakah mereka sanggup berkorban demi negara?????Sudah tentu tidak.....Then kita tengok pulak kemelut politik yang melanda negara kita..bukan calang-calang orang yang boleh berhadapan dengan situasi ni...bak kata orang “Kalau kail panjang sejengkal, usah mengail di laut dalam”. Sedangkan nak uruskan keluarga pun berat apatah lagi nak uruskan negara yang didiami pelbagai rakyat yang mempunyai pelbagai karenah...
Selain dari aspek politik cuba kita renung kembali krisis ekonomi yang berlaku pada tahun 1998. Jika pemimpin kita tiada sikap tabah dan sabar dalam menangani isu tersebut kita tidak mungkin akan dapat melalui zaman yang menguji kesabaran itu dengan jayanya. Cuba sahabat-sahabat bayangkan..kalaulah ketika itu pemimpin negara kita cepat menggelabah dan panik tentu kita akan mengalami nasib seperti negara jiran kita yang sehingga kini masih berhutang dengan Bank Dunia.Heee....ana tak sanggup.. Kerana sikap tabah dan sabar itulah pemimpin kita membuat percaturan pintar menggunakan kempen INFLASI SIFAR. Masih ingatkah sahabat-sahabat peristiwa itu???? Selain dari itu ana puji sikap rakyat Malaysia yang tabah dan sabar semasa isu kenaikan harga minyak. Walau pun ana sedar keadaan ketika itu agak panas sehingga ada pihak yang menagmbil kesempatan, tapi berkat ketabahan dan kesabaran, sekarang keadaan kembali stabil. Betul tak??Apa yang penting..kerjasama...
Fuh...penat gak mengarang panjang-panjang ni....tapi tak pe..asalkan sahabat-sahabat sanggup membacanya...ni yang last tok hari ni...kita tengok pulak macam mana nlai ketabahan ni kita boleh lihat dari aspek sosio. Sebenarnya kalau nak diceritakan kat sini...panjang bab sosio ni..tapi tak pe..ana ringkaskan...Kita lihat dari segi hubungan di antara masyarakat majmuk di negara kita...sahabat-sahabat..bukan senang nak jaga hubungan dengan pelbagai bangsa..tambahan pula masing-masing ada adat dan budaya masing-masing...tanpa ada sikap ketabahan dan kesabaran mana mungkin kita dapat mewujudkan hubungan yang baik. Boleh duduk semeja, tinggal sebilik, bercakap dengan bahasa lain-lain....kalau tak tabah dan sabar memahami dan mempelajari bahasa dan budaya masing-masing..last-last macam ayam dan itik bercakap...tapi Alhamdulillah..itu tidak terjadi.
Adoi....habis jugak akhirnya...walau apa pun...ana harap sangatlah agar sahabat-sahabat dapat memahami apa sebenarnya yang tersirat di sebalik konsep 1 Malaysia ni..Untuk kebaikan bersama jugak...Ingat tau...nilai ketabahan itu amat penting dalam diri kita, masyarakat dan institusi serta negara...Ana mengundur diri dulu.....

Apabila Melayu bersatu......

Hurm..ana rasa macam nak tergelak je bila melihat betapa menggelabahnya PKR dan juga DAP apabila Presiden PAS mempertahankan cadangan dan idea Kerajaan Perpaduan bersama UMNO . Malah ada di antara Pemimpin Pakatan Pembangkang melontarkan kata-kata yang tidak sesuai disuarakan oleh bekas rakan seperjuangan PAS. Jelas sudah Teresa dan Lim Kit Siang dapat meramalkan kehancuran dan kebinasaan di pihak mereka.
Nlamun apa yang ana pelik..ada jugak pemimpin pakatan pembangkang yang berbangsa Melayu dan beragama Islam tidak senang dengan penyatuan ini...Siapa orang?????Ana rasa sahabat-sahabat dapat menekanya dengan tepat sekali. Dia adalah makhluk yang terlalu taksub dan setia bersama Anwar...tak lain dan tak bukan....HUSAM....makhluk yang terasa dirinya digelar sebagai musuh dalam selmut...hai Husam..terasa nampak....sapa makan cili dialah yang terasa pedas..ya tak????
Apa yang menarik perhatian ana jugak adala Si Tan Seng Giaw tiba-tiba shaja mengajak ahli komponen Pakatan Pembangkang berbincang mengenai kerajaan perpaduan...Hurm..ana musykil di sini.....pada pandangan sahabat-sahabat pulak macam mana????Ana tinggalkan persoalan di sini......Selamat Berfikir....

Monday, 8 June 2009

PAS di SARAWAK???????

HarakahDaily

Pemimpin diminta kerap turun ke Sarawak
Nyza Ayob
Sat | Jun 06, 09 | 6:17:49 pm

KUALA LUMPUR, 6 Jun (Hrkh) - Perwakilan PAS Sarawak, Abang Edee Abang Fauzi menggesa agar kepimpinan PAS meneruskan perjuangan dengan memperluaskan dakwah khususnya di kawasan pendalaman negeri bumi Kenyalang ini

Beliau yang membahaskan Ucapan Dasar Presiden, mengalukan kedatangan kepimpinan PAS serta Setiausaha Agung PAS ke Sarawak yang sebelum ini jarang dapat dilihat di negeri tersebut.

"Sudah empat tahun kita dapati 'batang idung sik nampak. Kita menegur kepimpinan ini disebabkan kita sayang kepada pemimpin," katanya.

Beliau turut menekankan agar PAS mengambil berat tentang pembahagian kerusi dalam pilihan raya di Sarawak kerana sebagai sebuah negeri yang mempunyai bilangan Dun yang terbanyak serta lebih 60 peratus penduduknya beragama Islam, sudah sampai masanya PAS meletak lebih ramai calon.

Jelasnya, menang atau kalah bukan perkara utama tetapi penyertaan lebih banyak kerusi PAS dalam pilihan raya umum di Sarawak akan dianggap sebagai duta penyelamat rakyat Sarawak yang selama ini dizalimi BN.

"Tidak relevan jika di Sarawak PAS hanya bertanding tiga kerusi dalam Pilihan Raya Umum akan datang serta jangan abaikan harapan rakyat yang ingin sebuah parti penyelamat kepada mereka. Sarawak merupakan 'hutan simpan' bagi Barisan Nasional.

"Dakwah adalah mekanisme asas yang penting dalam harakah Islamiyah. PAS Sarawak menyeru kepada pimpinan Pusat untuk kali kedua selepas Muktamar PAS yang lalu untuk bersama-sama mengukuhkan program dakwah. Kewujudan isntitusi pendidikan sekular yang diasaskan Sisters in Islam serta pendakyah Kristian menjadi cabaran besar kepada PAS Sarawak. Justeru kami mendesak pimpinan hadir ke Sarawak bagi memberi tunjuk ajar khususnya dakwah serta menghidupkan institusi Islam di Sarawak," katanya.

Sementara itu, Abang Edee turut menyatakan kebanggaan PAS Sarawak kerana setelah 13 tahun PAS bertapak di negeri itu, kewujudan pejabat Perhubungan PAS di Sarawak benar-benar membantu dalam mengurus tadbir PAS di Sarawak.

Salam perjuangan..kali ini ana nak mengajak sahabat-sahabat semua ke negeri bumi kenyalang..Jika sahabat-sahabat membaca artikel di dalam HARAKAH DAILY ini sahabat-sahabat akan dapat melihat bahawa wakil lumpuh PAS di Sarawak sedang menagih ihsan agar pemimpin PAS turun ke Sarawak...telah empat tahun pimpinan PAS tiak nampak batang hidung di SARAWAK..itulah maksud "Sudah empat tahun kita batang idung sik nampak". Ana bersimpati terhadap wakil PAS di Sarawak iaitu Abang Edee Abang Fauzi kerana terpaksa merayu..."Saudara Edee..logiklah sidak sik maok turun Sarawak sebab sidak tauk orang Sarawak nang sik maok ngan sidak"
Baru-baru ini ana baru balik dari Sarawak kerana ada urusan sedikit dan ana sempat berborak dengan penduduk tempatan Sarawak...tak kira Melayu, Cina, Melanau, Iban ataupun kaum lain...yalah...kita kena mempelajari banyak bahasa kan?? Ana sempat bertanyakan soalan tentang kedudukan PAS dan PKR di Sarawak..apa komen mereka????

1) Penduduk Sarawak masih percaya dengan pimpinan BARISAN NASIONAL dan sukar untuk mereka menerima parti lain.
2) Kawasan Barisan Nasional di Sarawak telah menunjukkan kemajuan dan pembangunan yang memberangsangkan.
3) Selagi kebajikan terjaga mereka akan tetap bersama Barisan Nasional.
4) Parti lain takkan mampu buat apa yang BN telah buat dan parti lain cakap tak serupa bikin.\

So ini adalah di antara pendapat dan pandangan mereka. Untuk pengetahuan sahabat-sahabat, walaupun telah 13 tahun PAS berada di Sarawak...namun PAS seperti tiada langsung di Sarawak.Agak menyedihkan..
Abang Edee jangan ingat hanya PAS sahaja yang boleh membanteras dakyah Sisters in Islam dan Kristianisasi...Abang Edee nampaknya telah lupa PAS sekarang bekerjasama dan berkompromi dengan beberapa parti pembangkang yang dalam masa yang sama menjadi tulang belakang gerakan SISTER IN ISLAM...Dari apa yang Abang Edee nyatakan tentang KRISTIANISASI dan SISTER AND ISLAM ini nampak sangat beliau tidak bergaul dengan penduduk tempatan kerana JABATAN AGAMA ISLAM SARAWAK sendiri sekarang sedang giat bergerak melaksanakan program untuk menyebarkan dakwah Islam malah menyelamatkan apa yang patut diselamatkan walaupun hanya sedikit yang perlu diselamatkan. Abang Edee telah lupa PROGRAM BERAMBEH yang dianjurkan oleh JAIS bagi tujuan ini..Abang Edee mungkin tidak tahu Persatuan Ibu Tunggal turut giat memperkasakan Islam di Sarawak..Mungkin Abang Edee tidak tahu bahawa bahagian Pendidikan Islam dan Moral negeri Sarawak telah lama menghantar pelajar Sarawak lepasan SPM ke Nilam Puri Kelantan untuk mengikuti kursus Bahasa Arab dan Asasi Pengajian Islam yang akhirnya akan kembali sebagai tenaga pengajar Bahasa Arab dan Pendidikan Islam di Sarawak....dan mungkin juga Abang Edee telah lupa bahawa kebanyakan yang murtad atau pun melakukan aktiviti keagamaan terlampau malah ajaran sesat datang dari negeri asal PAS dan negeri-negeri yang berada di bawah jajahan PAS..Abang Edee telah lupa semua itu...Abang Edee fikir hanya PAS saja yang layak buat semua tu....negeri sendiri tak terjaga ada hati nak suruh PAS jaga Sarawak...Apa hanya PAS sahaja yang boleh membangunkan institusi ISLAM????
Abang Edee...tak baik memfitnah Barisan Nasional menzalimi rakyat Sarawak...apa Abang Edee buta mata sehingga tidak mampu melihat pembangunan di Sarawak???Ana rasa Abang Edee ni tidak bergerak menjelajah Sarawak gamaknya....dan hanya duduk bersama kelompoknya sahaja..Kalaulah Barisan Nasional menzalimi rakyat Sarawak..takdelah Miri mampu menjadi bandaraya dan seterusnya Sibu bakal menyusul....
Biarlah Abang Edee nak kata Sarawak sebagai hutan simpan BARISAN NASIONAL...at least Sarawak ada kemajuan dari semasa ke semasa berbanding KELANTAN yang menjadi lubuk PAS..apa pun tarak..hanya kawaan BN je yang ada kemajuan..
Jadi buat ABANG EDEE..jangan malukan diri sendiri tau....keluaraga sendiri pun mintak bantuan kerajaan BARISAN NASIONAL ada hati nak lawan....kalo nak lawan mintaklah bantuan PAS....tak pun get lost from SARAWAK..
jangan berani nak rosakkan aliran dan fahaman politik di Sarawak!!!!!!!!!!!!




Sunday, 7 June 2009

PAS adalah bahtera yang selamat - Presiden PAS...

SHAH ALAM, 7 Jun (Hrkh) - Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang menyifatkan 'PAS sebagai bahtera yang selamat' kepada seluruh rakyat Malaysia.....

De
ngan yakin TGNA menyifatkan PAS sebagai bahtera yang selamat kepada seluruh rakyat Malaysia. Setelah apa yang berlaku di dalam PAS, TGNA masih cuba menutup kelemahan PAS yang sememangnya telah pun dicemari oleh puak erdogan..TGNA masih lagi cuba mengaburi mata rakyat bahawasanya PAS itu masih suci dan bersih.
Tapi bagi ana, bahtera itu telah pun dibocori oleh anai-anai (PUAK ERDOGAN) sedikit demi sedikit dan akhirnya akan tenggelam bersama-sama dengan siapa saja yang berada di dalam kapal tersebut...
Jika dilihat keadaan ombak yang sedang menghempas bahtera ini...ana yakin bahtera PAS ini bukan sahaja akan tenggelam malah akan hancur berkecai dihempas ke pantai...jadi nasihat ana kepada TGNA....lebih baik fikir baik-baik sebelum mengeluarkan pernyataan yang meragukan....

Saturday, 6 June 2009

nasharuddin menang....husam kalah

ana mengucapkan tahniah kepada Nasharuddin di atas kemenangannya untuk mengekalkan kedudukannya sebagai Timbalan Presiden PAS...nampak gayanya Husam gigit jari lagi lah kali ni...tapi ingat.....puak erdogan tidak akan berpuas hati dengan apa yang terjadi..tidak mustahil Anwar akan menggunakan kuda tunggangannya yang lain kerana Erdogan menang banyak kerusi di peringkat Jawatankuasa PAS. Kamaruddin Jaafar, Dr Hatta Ramli, Dr Dzulkefly Ahmad dan Syed Azman Syed Nawawi menang di kerusi Jawatankuasa PAS. Jadi kita tunggu dan lihat apakah percaturan yang bakal dimainkan oleh Anwar al-Juburi....




Friday, 5 June 2009

kerjasama erat pakatan rakyat dicemburui UMNO/BN?????

SHAH ALAM, 5 JUN, (harakah)....ana berasa lucu sebab memang tak patut UMNO atau BN cemburukan Pkatan Rakyat yang kian rapuh itu...tapi itulah yang dinyatakan di dalam Harakah...wahai wargaPakatan Rakyat...UMNO atapun BN sebenarnya kesian kan PR yang semakin hari semakin rapuh........

Thursday, 4 June 2009

PKPIM bantah Chin Peng balik.....

Ana tertarik apabila membaca kenyataan yang dikeluarkan oleh setiausaha Persatuan Kebangsaan Pelajar Islam Malaysia (PKPIM) Khairul Anwar Shazali yang menentang Chin Peng pulang ke Malaysia. Khairul Anwar Shazali mengeluarkan pendapatnya di dalam SIASAH.Khairul juga menyifatkan cadangan pengerusi Gerakan Pulau Pinang, Datuk Dr Teng Hock Nan untuk membenarkan Chin Peng balik ke Malaysia atas dasar kemanusiaan sebagai cadangan yang tidak berasas.
Ana terfikir....sepatutnya pihak yang menyokong kembalinya Chin Peng ke Malaysia harus malu dengan cadangan bodoh itu...ke mana hilangnya kewarasan dan kebijaksanaan insan yang kononnya bijaksini dan bijaksana itu..kerana politik sanggup mengabaikan keselamatan negara...sedangkan mahasiswa pun tahu berfikir..takkan orang tua tak pandai fikir kot.....

Adakah "musuh dalam selimut "dalam PAS????

Di dalam Harakah Haron Din memberi nasihat kepada ahli-ahli PAS supaya berwaspada dengan tindak-tanduk orang tertentu di dalam pAS..Kenyataan berupa peringatan dari Haron Din itu dibuat semasa pembentangan kertas kerjanya yang dibentang pada Jubli Perak kepimpinan ulama di dalam PAS yang berlangsung di Taman Melewar di mana majlis itu dijalankan secara tertutup....
Kalau kita menilai sendiri peringatan tersebut telah nyata sebenarnya PAS sekarang jelas terbukti sudah tidak seperti dulu....telah wujud syak wasangka sesama sendiri di dalam PAS....semenjak kehadiran puak erdogan di dalam PAS...musuh dalam selimut ini memang hebat.....PAS seperti yang diperkatakan sebagai organisasi yang ada peraturan-peraturannya...(ye ke???)Bukan sembarangan untuk sesiapa menyusup masuk ke dalam PAS..Mereka yang tidak dikenali akan disoal...tapi sayang...seketat-ketat mana pun peraturan..jika sudah lari dari prinsip asal...semuanya hancur musnah....TAHNIAH PAS!!!!!

Wednesday, 3 June 2009

menang sorak???siapa??PKR???

PKR agak berbangga kerana menang di PENANTI...tapi sedarkah mereka bahawa peratusan yang telah menurun membuktikan bahawa rakyat telah hilang kepercayaan terhadap ANWAR....kita kan bongkarkan segala kejahatan ANWAR.......dan kita akan pastikan BARISAN NASIONAL tetap berkhidmat untuk rakyat...Takbir!!!ALLAHHU AKBAR!!!!

negarawan sejati?????

Ana minta maaf kepada para sahabat kerana menghilang selama ini....ana berasa sangat lucu apabila membaca Suara Keadilan bila mana ada seorang pemuisi mengarang puisi khas untuk ANWAR IBRAHIM....lebih kurang beginilah :
A- atas nama agama keadilan kemanusiaan sejagat
N- Namamu harum semerbak terpahat kukuh di hati rakyat
W- Wadah menerajui bahtera merdeka yang kian goyah
A- Agar kembali terselah martabat bangsa agama dan bahasa
R- Roh yang suram obormu menjadi pelita

agak memalukan apabila pengkhianat negara diagungkan seumpama para ulama sedangkan telah nyata ANWAR ini merosakkan golongan agama...kepada pemuisi yang menghantar karya di SUARA KEADILAN.......al-fakir.....SALIM MOHAMAD...sewajarnya anda berfikir dulu sebelum memuji ANWAR AL_JUBURI....

Sunday, 31 May 2009

memalukan saja....

Calon KeADILan menang besar di Penanti -Harakahdaily,31 Mei 2009-"Jumlah pengundi keluar mengundi dalam pilihan raya kecil ini, menurut laporan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) adalah sebanyak 46.15 peratus iaitu kira-kira 7,100 orang berbanding 82.13 peratus dalam pilihan raya umum ke-12 lalu, dan ia disifatkan terendah dalam sejarah negara."
Ana tergelak sendiri...di dalam HARAKAH sendiri pun ada menyatakan bahawa jumlah pengundi di Penanti kali ini adalah yang terendah di dalam negara....memalukan saja....tapi tajuknya pulak " Calon keADILan menang besar di Penanti"..macam tak sesuai je kan????HUUUUU HUUUUU....

PKR Menang di Penanti

Ana kesian dengan kemenangan PKR di Penanti. Dengan terzahirnya jumlah rakyat yang turun mengundi dengan peratusan 46.15 sahaja jelas menunjukkan bahawa rakyat sudah tidak lagi percaya dengan PKR. Ana dapat rasakan jika BN yang bertanding maka 53.85 peratus akan menyokong BN termasuk mereka yang mengundi calon bebas. Ini namanya menang tak bergaya bagi PKR...dan ini adalah satu kemenangan yang tidak wajar untuk menjadi kayu ukur rakyat setia bersama PKR. Jumlah undi yang merosot sudah menunjukkan bahawasanya tidak lama lagi PKR akan berkubur selamanya..So? Apa tindakan Anwar selepas ini??adakah al-juburi ini akan melaksanakan lagi idea2 jahatnya untuk menawan Malaysia??Kita tunggu dan lihat..

Wednesday, 27 May 2009

sokong Chin Peng?????Get Lost!!!!

Ana benganglah dengan beberapa kelompok parti yang tersangatlah kurang asam menyokong kembalinya manusia kejam " Chin Peng" ke Malaysia...alahai...kenapa cetek benar pemikiran sampai nak dapatkan sokongan komunis???Dalam paper bukan main lagi parti pembangkang dengan tahap kebengongan petala kelapan menyatakan Chin Peng benar2 insaf dan bebas dari ideologi komunis....Ketua Pemuda PAS Pusat Salahudin Ayub mempamerkan kedunguannya bila manyatakan tidak salah Chin Peng dibenarkan pulang ke tanah air asalkan pemimpin PKM itu tidak menjadikan komunis sebagai ideologinya....apa ke he pulak nak kata macam tu...???kalo dah namanya ideologi komunis takkan lari ke mana punye...macam pembangkang jugaklah.....dah namanya ideologi pembangkang walaupun dapat bantuan dari kerajaan, anak dapat bantuan ihsan kerajaan tetap nak membangkang jugak..sebab apa?????dah namanya ideologi pembangkang.takkan berubahpunye....cermin diri sendiri lah...lu dengan Chin Peng sama je....takkan pernah nak berubah...
Kalau kita perhatikan....Statement Salehudin turut disokong oleh Mustafa Kamil Ayub ( Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat) dan jugaDr. Tan Seng Giaw di dalam statement mereka.
sebenarnya walau pun atas dasar kemanusiaan tapi fikirkanlah bagaimana perasaan golongan yang terlibat menjadi mangsa kekejaman Chin Peng dan sekutunya...perasaan pejuang-pejuang kemerdekaan yang telah kehilangan ahli keluarga dan anggota badan mereka..adakah kita nak mempersiakan pengorbanan mereka???kalau nak diikiutkan dasar kemanusiaan seharusnya kita mengambil kira perasaan mereka dan bukannya Chin Peng...
Bagi ana golongan yang menyokong Chin Peng ini sebenarnya tidak layak untuk bermaustatin di Malaysia ini sama seperti Chin Peng....so kalau nak sokong Chin Peng...GET LOST!!!!!!!!

5 isu murahan PEMBANGKANG

Salam….ana mohon maaf kerana lama dah tak post..lama ek??apa pun tima kasih kepada sahabat2 yang mencari ana…So sekaran tengok satu persatu apa yang pihak pembangkang lakonkan.

Kalau kita perhatikan di dalam akhbar sibuk menyatakan tentang isu komunisme, mogok lapar, perarakan lilin, isu pujuk calon dan juga isu PKR “membelasah” BN dalam kempen Pilihanraya Kecil Dewan Undangan Negeri walaupun BN tidak bertanding di situ.

Sedar tak sedar sebenarnya kita sedang menyaksikan tarian politik sumbang yang dimainkan oleh pihak pembangkang untuk menarik perhatian rakyat. Sebenarnya PEMBANGKANG sudah kering idea untuk menjatuhkan BN menyebabkan mereka melakukan perkara yang diluar jangkauan pemikiran manusia. Kini pembangkang sedar bahawa mereka umpama telur busuk di hujung tanduk yang bila-bila masa akan jatuh dan mengeluarkan bau yang busuk sebagaimana busuknya hati-hati mereka.

Isu Komunisme

Apa kejadahnya Si Teng Hock Nan nak jemput balik Chin Peng datang ke Malaysia sehingga membangkitkan rasa tidak puas hati dari ramai pihak.Kenapa?????Dah tak de inisiatif lain ke nak tawan Malaysia????Cara komunis jugak yang diikut…Ini belum lagi kalau pembangkang yang perintah Malaysia ni..Kalau pembangkang yang pegang Malaysia ana berani jamin segala macam komunis, pengganas yang ada kat dunia ni akan menjadikan Malaysia ni sebagai kubu utama mereka…tak pun makhluk-makhluk yang dari ceruk mana tah…kalau dibuang negara akan berhijrah ke Malaysia….So bayangkanlah apa yang terjadi pada penduduk asal….Ana memang kutuk habisan puak-puak yang cuba menghidupkan ideologi dan nilai-nilai komunisme ni….tak kiralah awak tu sape…..Pengerusi Gerakan ke..apa ke…dan ana sangatlah bersetuju jika golongan ini dibuang negara…nak sangat hidup dengan komunis pergilah tukar warganegara tu ke negara yang mengamalkan corak pemerintahan komunis….tak payah nak ajak orang lain…..

Isu mogok lapar dan perarakan lilin

Pasal benda alah ni…yang pelknya Parti Islam pun ada sekali…ceh…bikin malu saja….apalah…..segala pandangan ulama tentang penglibatan orang Islam dalam isu ni semuanya dipandang sepi…Tak dihiraukan…nak berpuasa sunat konon( Si Nizar) …woit…tolonglah…..orang berpuasa sunat niatnya kera ALLAH..awak tu puasa (puasa ke?) kerana niat nak bubarkan DUN…tak same NIZAR oi…..nawaitu tu dah terbabas dari landasan asal…nama je ahli agama..itu pun tak dapat nak beza…memang betullah dah buta hati ni…..Mogok lapar berbeza dengan puasa. Dalam Islam, puasa bertujuan untuk mendekatkan diri kita kepada Allah...ngok...yang awak buat tu menjauhkan diri dari Allah malah dihiasai pulak dengan caci maki..ibadat ape kenama bandanya tu????Si Nizar dalam UTUSAN MALAYSIA bertarikh 26 MEI 2009 tak nak pulak mengulas tentang pandangan tokoh ulama yang melarang masyarakat Islam terbabit…sebab apa??????sebab sebenarnya perbuatan tu dah memang dah salah….dah sudah lah NIZAR….awak tu memang tak layak…pegi lah mengurut ANWAR tu…Si Husam pun sama je dengan NIZAR..bikin malu orang PAS saje…sekarang dah jelas sangat dah….HUsam pun dah rosak dah…kerana politik….AGAMA di gadai..itulah perjuangan PAS dan PKR….dalam surah al-Baqarah ayat 195 yang bermaksud janganlah kamu mencampakkan diri dalam kebinasaan….so apa yang nak dipertikaikan lagi…?

Isu pujuk calon

Keh keh keh…ana berasa lucu kerana akhirnya PKR sedar jugak bahawasanya kemenangan tidak akan menyebelahi mereka di Penanti sehingga sanggup nak beli calon..AMINAH…semua dah Nampak kan..sebenarnya PR sekarang ni dah pincang dah..mereka dalam keadaan terdesak dan gersang dengan sokongan rakyat yang semakin hari semakin mengetahui bangkai2 yang cuba mereka sorokkan..Saifuddin pula sibuk membela partinya…..Imej PKR tercalar konon….eleh…bukan setakat tercalar Saifuddin…dah berbau busuk dah pun….macam bangkai….kesian kan???

isu PKR “membelasah” BN

Ni apasal lah??Umpama anjing menyalak bukit je kan…..orang tak bertanding kat Penanti dia dok “belasah2” orang..Memang gila talak betul la PKR ni..dah tak de modal lah tu…sepatutnya time berkempen nilah timbulkan agenda nak menjaga kebajikan rakyat..ye tak???ni dok mengutuk2 orang apa kes???? Ana memang cakaplah..saper lagi yang masih sokong PR ni memang IQ dia rendahlah…dah jelas sangat PR hanya mementingkan agenda politik untuk tujuan peribadi semata-mata dan tak pernah pun nak memikirkan kepentingan rakyat…

So…buat sekian kalinya PR cuba meyakinkan rakyat bahawa mereka dianiaya….tapi sebenarnya rakyat bukanlah bodoh untuk ditipu oleh pemusnah alam seperti mereka……..Bertenanglah..tak perlu nak wat sume bende ni..dah kalah tu...wat lah cara kalah..terima qada dan qadar Allah k. TAKBIR!!!!ALLAHHU AKBAR!!!

Monday, 25 May 2009

Sogok?Jolok?Hadiah?Tawaran??

Hai...macam tau2 je akan kalah kat Penanti....siap bagi tawaran kat Aminah lagi tu...haa..haa...nampak sangat sebenarnya PKR tak yakin dengan diri sendiri..main bagi tawaran pulak...so dah terang lagi bersuluh macam mana kepala ANWAR IBRAHIM ni..silap orang lah beb.....

Saturday, 23 May 2009

HUSam nUJUM pAK SoNdOL

KUALA LUMPUR, 21 Mei (Hrkh) Dengan mengemukakan maklumat yang diterimanya sebelum ini, Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa mempersoalkan adakah wujud unsur 'pre-arranged' dalam keputusan Mahkamah Rayuan hari ini.

Mahkamah rayuan petang ini mengumumkan Datuk Seri Zambry Abd Kadir sebagai Menteri Besar Perak yang sah.

Keputusan itu membatalkan penghakiman Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur minggu lalu yang mengesahkan kedudukan asal Haji Mohammad Nizar Jamaluddin sebagai Menteri Besar.

Menurut Husam, posting beliau dalam blognya tiga hari lalu telah 'meramalkan' Mahkamah Rayuan akan memihak kepada Zambry dan ia menjadi kenyataan hari ini.

"Ia sebenarnya bukan ramalan tetapi maklumat. Maklumat selanjutnya ialah pembubaran Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak dalam masa terdekat, selepas Mesyuarat Majlis Barisan Nasional (BN) sekali lagi Isnin atau Selasa ini.

kalau sahabat2 baca Harakah bertarikh 21 Mei 2009 ini....ana berasa lucu sendiri..yelah...dah tau memang Nizar tak layak kan.....sebenarnya HUSAM telah dapat meramal bahawa kemenangan akan berpihak pada yang benar....so tak payah lah nak cover2 mengatakan bahawa wujudnya unsur pre-arranged di dalam keputusan mahkamah rayuan..sudahlah HUSAM..dah kalah tu sudahlah.......nak melawan lagi ketentuan dan takdir ILAHI?????

nIZAr???SAYONARA...SELAMAT JALAN...

Ana mengucapkan rasa simpati kepada NIZAR kerana telah tergolong dalam golongan yang tidak layak memimpin....inilah natijahnya jika bersama ANWAR DA DEVIL atau nama glamournya ANWAR AL- JUBURI....dah terang dan jelas orang yang mengingkari-Nya akan dijatuhkan bila2 masa sahaja....dan Allah bersama pihak yang benar bilamana walaupun NIZAR bersama 8 orang peguam manakala ZAmbry hanya seorang sahaja..NizAR tetap kalah....so jelas..kuasa Allah tiada siapa yang mampu melawan...TAKBIR!!!ALLAHHU AKBAR......

Friday, 22 May 2009

kemenangan berpihak pada yang berhak

Alhamdulillah....ana bersyukur kerana keputusan mahkamah berpihak kepada yang selayaknya memikul amanah yang diberi...nampak benar Allah tidak merestui tindakan main "lilin" yang diusahakan oleh Pakatan Rakyat...dan Allah tidak merestui segala perbuatan khianat dan mempermainkan agama yang dijalankan oleh PAS dan PKR...tapi ana percaya lepas ni akan timbul isu BN beli hakim pulak sebab di dalam HARAKAH kalau tak silap ana 2 hari yang lepas ada menyebut PR bimbang BN beli hakim...percayalah benda ini akan timbul.
Tapi ana bersyukur jugak sebab konflik di Perak dah pun selesai........bagi yang tidak bernasib baik ( yang tidak layak)...dah sudahlah tu..ada hati nak bubarkan DUN ye....last2 langsung tak de pape sekarang. Itulah...sekarang ni Allah bayar tunai je segala kepincangan dan pengkhianatan golongan yang mempermainkan agama....Jangan main2 dengan kuasa dan ketentuan-Nya.
So..ana harap harap lepas ni kerajaan BN tumpukan pada keperluan rakyat...jangan dilayan dah perangai budak hingusan PAKATAN RAKYAT ni....mereka takkan berpuas hati selagi tidak dapat apa yang mereka nak....JANGAN biarkan mereka berjaya menggagalkan BN dengan agenda politik golongan yang rendah tahap IQ ni..(ops..sorry)NIZAR..jangan mimpi nak jadi MB (Menteri Besar) dah.....cukuplah sekadar menjadi ( MB)Mamat Boneka kepada ANWAR IBRAHIM.....Sesungguhnya Allah bersama golongan yang sabar.....dan BN adalah golongan yang sabar menerima kejian dan hinaan dari PAKATAN RAKYAT...TAKBIR!!!!ALLAHHU AKBAR!!!!!!

JANGAN MAIN API



Rasulullah s.a.w ada memberi peringatan kepada kita dalam hadithnya yang bermaksud:

“Siapa yang meniru sesuatu golongan, dia menjadi golongan itu”

Maka ana sangat2lah berharap agar umat Islam lebih berhati2 dan berwaspada dalam keghairahan mereka untuk menyatakan sesuatu pendirian mereka terhadap satu2 isu yang dibangkitkan.

Jangan sampai soal2 akidah dipermainkan tanpa disedari mereka melalui amalan2 yang jelas tidak mengikut ajaran Islam apatah lagi jika ianya berasal dari upacara ritual menurut agama lain.
Ingatlah bahawa sebesar2 dosa dalam Islam ialah mempersekutukan Allah dengan sesuatu yang lain.

Firman Allah dalam Surah An-Nisak ayat 116:

Sesungguhnya Allah tiada mengampuni, jika Dia dipersekutukan dengan yang lain dan Dia mengampuni (dosa) yang kurang dari pada itu bagi siapa yang dikehendakiNya. Barangsiapa mempersekutukan Allah, sesungguhnya ia telah sesat dengan kesesatan yang jauh.

Semoga kita semua diberkati Allah dalam perjuangan kita untuk memastikan akidah tidak digadai dengan sewenang-wenangnya kerana tujuan politik..Ingatlah bahawa matlamat tidak menghalalkan cara...Ini amat memalukan kerana golongan yang turut terlibat adalah golongan yang kononnya memperjuangkan Islam..kalau Anwar takpelah jugak ..dah memang sesat dah..beraraklah dengan lilin dan mengikut ritual agama lain maka api-api dari lilin itu jugaklah yang akan membakar kamu di sana kelak.....hal akidah nak dipermainkan..memang asbestos natrium benzoat betul..dah putus fius agaknya....

Wednesday, 20 May 2009

Politik Wang?Ta da...

KUALA LUMPUR, 20 Mei (Hrkh) - Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan PAS, Dato' Mustafa Ali menegaskan pihaknya tidak menerima sebarang aduan samada rasmi atau tidak berhubung dakwaan politik wang dalam pemilihan PAS...Sementara itu Ahli Majlis Tertinggi KeADILan, Badrul Hisham Shaharin pula menyatakan KeADIlan tetap percaya dan yakin pemimpin PAS tidak akan memperjudikan maruah dan teras perjuangan dengan pengaruh wang untuk merebut jawatan.
Ha..ha...dah parti sendiri logiklah mengeluarkan statement pembelaan....sudahlah...semua orang dah sedia maklum....PAS sudah tidak seperti dulu lagi...entah2 dulu pun dah ada politik wang..cuma baru kantoi sekarang....
Badrul Hisham Shaharin (PKR)..yelah..tengah nak memperkudakan..memanglah percaya..bila PAS dah seratus peratus disekularkan....jadi sampah jalanan je lah PAS di sisi PKR...taktik lama lah....dah tak heran...lagipun takkan PKR nak dedahkan bahawasanya mereka telah membeli PAS..ye tak??????

Tuesday, 19 May 2009

Dah sudahlah tu NIK AZIZ..........

Ana berasa tak sedap hati betullah dengan NIK AZIZ sekarang...tersangat....seolah-olah NA ni dah tak sedar tentang apa yang dikeluarkan dari mulutnya dan mungkin tak tahu apa yang disambut oleh kedua-dua tangannya.
Satu ketika dulu mengampunkan dosa ELI...RAtu PAmer KaRiP......boleh pulakkan?sehingga muslimat PAS sanggup memeluk ELI.....ukhuwah...kalo berlaku pada BN sampai lubang jubur cacing akan dicari kesalahan.....tapi dalam kes ni..NIK AZIZ ampunkan...besar mandat....
Yang satu hal lagi....kes orang hulur duit..kita ambil....kata2 ini seolah-olah menggalakkan pengikut PAS untuk makan suap..hai..takkan kot NIK AZIZ..apa dah jadi ni??bila seorang ulama dah mula mengeluarkan pendapat2 songsang ni....berat ah...
Walau bagaimanapun...mugkin inilah akibat bersekongkol dengan ANWAR AL_JUBURI....yang halal atau haram main sebat je.....

Monday, 18 May 2009

tahniah...

ana mengucapkan rasa syukur kerana BN tidak terpedaya dengan taktik gila publisiti yang dimainkan oleh PR...asyik2 nak pilihanraya je keje....bagi ana lebih kerajaan BN berusaha untuk kebajikan rakyat..

Sunday, 17 May 2009

tak de keje lain dah ke????

salam..
ana lihat sekarang kan..macam dah jadi satu hobi politik negara pulak...asyik2 pilihan raya..asyik pilihan raya....memang PR betul lah....kalo asyik pilihan raya masa bila nak fikir kebajikan rakyat????Ingat turun mengundi tak pakai kos ke???masa lag???harap2 lepas ni janganlah ada yang letak lawatan lagi ek....kalo ada jugak memang pendajal betul lah...ingat rakyat takde keje lain ke nak buat????dah tau tak layak nak jadi pemimpin tak payahlah nak terhegeh2 rebut jawatan. serahkan pada yang layak sudah.....ni tak..nak jugak wat muka natriun bikarbonat tu....balik rumah minum potassium cyanide je lah supaya tak menyusahkan orang.....

Saturday, 16 May 2009

bukan satu kejutan...

salam..
ana tertarik dengan apa yang sahabat ana " cucu tok selampit" tuliskan....Husam jumpa Raja Expired dan Raja Video Lucah..
nampak gayanya puak2 ERDOGAN AL JUBURI ni belum puas lagi dengan apa yang telah berlaku sebelum ni dengan menghilangkan aura NIK AZIZ...dan HUSAM yang baru dicalonkan untuk bertanding jawatan Timbalan Presiden PAS telah pantas mengorak langkah mencari idea bagaimana hendak menodai PAS dengan rakusnya..yang tak tahannya berjumpa dengan pakatan haram ni pulak....hai...dah tak kenal mana yang halal dan mana yang haram dah ke???sume main sebat dan rembat je ni...bahaya ni....ini adalah sifat ANWAR ni..bagus ANWAR....
Husam....Husam...apa nak jadi dengan awak ni..memalukan PAS je lah...dahlah parti awak tu dah haru biru....bergaul pulak dengan orang2 yang tak berkenaan....tapi takpe lah...awak memang sesuai dengan mereka pun....halal haram sebat je..janji ada kuasa....

HADI???NIK AZIZ??aura kian pudar..

salam...pertama ana mengucapkan ribuan terima kasih kepada sahabat2 yang sudi menjengah ke blog ana....ana minta maaf kerana gagal mengupdatekan blog ana semalam...
apa pun di sini ana nak melafazkan kata simpati kepada Tuan Guru Nik Aziz kerana gagal menjawat jawatan Presiden PAS malah hanya mendapat satu pencalonan sahaja yang menyebabkan Hadi berjaya mengekalkan jawatan tanpa bertanding.Adakah ini petanda bahawa NIK AZIZ telah hilang auranya????bagi ana ya..kalau tak masakan hanya satukawasan sahaja yang mencalonkan nama beliau...jika dulu bukan main lagi nama ini disanjung tinggi..ye tak???
kenapa ini semua terjadi???? Inilah bahana ANWAR DA DEVIL yang telah berjaya menghilangkan aura ulama yang ada pada diri NIK AZIZ. itulah...dari dulu ana dah kata...jangan...tapi degil jugak...ini baru NIK AZIZ..lepas ni HADI pulak...nampak gayanya ANWAR DA DEVIL akan berjaya menjadikan PAS sebagai sebuah parti sekular...PARTI ANWAR SEKULAR ( PAS)....sesuaikan????apa pun..ana mengucapkan tahniah lah kepada HADI ek....semoga berjaya menghalang ANWAR DA DEVIL....itulah....bak kata orang.....bergaul dengan penjual minyak wangi akan dapatlah wanginya...bergaul dengan ANWAR DA DEVIL akan dapatlah DEVIL nya......bukankah jelas sudah hukum ALLAH...TAKBIR!!!!ALLAHHU AKBAR!!!!

Thursday, 14 May 2009

PAS......RASUAH DAN POLITIK WANG????

KUALA KRAI: Pucuk pimpinan Pas diminta memberi perhatian serius terhadap kenyataan Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Mohamad Daud, bahawa wujud gejala membeli undi menjelang muktamar agung parti itu Jun ini. Ahli Lujnah Politik Pas Kelantan, Abdul Fatah Harun, berkata Mohamad yang mendedahkan perkara itu perlu membuat laporan rasmi supaya tindakan dapat diambil terhadap mereka yang terbabit.

“Jika dakwaan itu tidak benar, dan beliau sengaja mengada-adakan cerita, maka tindakan wajar diambil terhadap beliau,” katanya.

Abdul Fatah, yang juga Pengarah Pilihan Raya Pas Kelantan, berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Mohamad bahawa ada individu tertentu yang sanggup memberi ‘hadiah’ kepada perwakilan menjelang muktamar agung parti itu di Shah Alam Jun ini.
Abdul Fatah berkata, kenyataan itu memeranjatkan ahli parti dan keadaan ini memperlihatkan Pas seolah-olah sama dengan parti lain. - Bernama

JANGAN TAK BACA!!!!!!

IBN ISHAK MENULIS :Salam srikandi...
SRIKANDI MENJAWAB: Wa'alaikumussalam warahmatullahhi wabarakatuh IBN ISHAK

IBN ISHAK MENULIS :Hebat betul saudari mengarang butir kata - kata berteraskan ala - ala pendakwah sejati... Terima kasih yang tak terhingga diucapkan atas usaha tersebut...
SRIKANDI MENJAWAB: Pujian itu bukannya untuk ana ya ibn ishak tapi untuk Allah Yang Maha Besar yang telah menciptakan manusia dengan sebaik-baik kejadian..Sebenar2 pujian hanyalah untuk-NYA.Lagipun usaha ana tu kerana ALLAH semata-mata dan bukannya untuk mendapat pujian dari anta...

IBN ISHAK MENULIS :Saya mengajak saudari merenung dalam2 dan sejauh yang boleh...
SRIKANDI MENJAWAB: Baiklah..ana nak merenung jugaklah ni...tapi jangan jauh sangat..nanti tersasar dari matlamat asal...

IBN ISHAK MENULIS :apakah benar BN itu pejuang bangsa dan agama? Malahan kes - kes rasuah terpalit dikalangan mereka sejak dulu mahupun kini?..
SRIKANDI MENJAWAB: Ya benar IBN ISHAK...memang benar...dan buktinya ada pada diri anta sendiri..jika BN tidak berjuang mempertahankan bangsa dan agama anta tidak akan mampu berkata selancang ini kerana anta telah pun dirantai leh petualang bangsa dan musuh Islam seperti di Palestin. Jika bukan kerana kerajaan BN anta tidak mungkin akan dapat menikmati apa yang anta ada sekarang..hidup bersama keluarga..bebas menunaikan solat di masjid2 mana pun yang anta suka..itupun kalau anta pergi berjemaah...Setandan buah pisang tak semuanya baik..begitu jugalah di dalam BN...tapi jangan anta jadikan isu ini sebagai modal utama untuk kerajaan BN. anta lupa ke dalam PAKATAN RAKYAT pun ada yang mereng jugak..PKR..ANWAR yang bernafsu songsang....PAS pula ada tokohnya yang memandang sepi apabila orang bukan Islam mempermainkan ayat AL_QURAN..rasa-rasanya kes ini lagi teruk berbanding isu yang anta bangkitkan untuk menembak BN.Isu agama yang kita persoalkan anta...adakah anta tak nampak atau sengaja buat2 tak nampak...

IBN ISHAK MENULIS :Apakah benar BN memperjuang nasib rakyat?.. Kemana hilangnya duit2 zakat?.. Setelah 50 tahun mereka memerintah, apakah mahasiswa2 Melayu diberi pelajaran percuma sedangkan perlembagaan memperuntukkan mahawsiswa tidak layak untuk diberi pinjaman?..
SRIKANDI MENJAWAB: Ana rasalah anta ni bukannya orang susah..ye tak? Kalau anta orang susah mesti anta tahu sebenarnya duit zakat ni terlalu banyak menyalurkan bantuan kepada rakyat dan pelajar serta mahasiswa khususnya. Kenapa ana rasa anta bukan orang susah…sebabnya anta tak tahu atau pun mungkin tak pernah pergi ke Pusat Zakat ataupun ke Baitulmal untuk meminta bantuan kewangan. Ana sebagai orang susah ana tahu mana nak carik bantuan kewangan untuk meneruskan pengajian.Contohnya di Selangor sendiri. Anta boleh lihat di laman web Pusat Zakat Selangor ( Majlis Agama Islam Selangor) di zakat.com.my/mohon%20agihan/borang%20agihan%20pendidikan.pdf. Anta boleh minta bantuan di situ. Kalau anta tak minta, macam orang nak tahu anta memerlukan. Anta cuba apply…Insya Allah akan dapat..macam ana. Tak pe…orang tak tahu pun kalau anta apply…tak yah malu2. Dah orang susah ngaku je lah orang susah….Mahasiswa Melayu diberi pelajaran percuma???Memang sah anta ni manja…sedangkan diperuntukkan UiTM untuk orang Melayu pun puak2 anta dah bising kata Melayu ni dimanjakan..apatah lagi kalau diberi pelajaran percuma..makin bertambahlah modal anta and the gang nak kutuk kerajaan..ye tak?Anta…kira besyukur kerajaan bagi pinjaman kat anta..kalo tak..dah tentu orang tua anta gadai tanah,kerbau,lembu dan sebagainya supaya anta dan puak2 anta or anak2,sepupu sepapat anta dapat meneruskan pengajian.…ke anta ni salah seorang yang belum bayar hutang PTPTN??sebab tu sibuk bebenar pasal pelajaran free ni…anta..kalo nak dikatakan bantuan untuk pendidikan…dah banyak dah kerajaan bagi….ana bergaul dengan orang miskin..ana taulah….kerajaan bagi Kumpulan Wang Amanah Pelajar Miskin ( KWAMP) semata2 nak bantu orang yang kurang berkemampuan…mesti anta tak pernah dapatkan…sebab tu anta tak tahu..buku teks percuma…yuran exam takde…bantuan pakaian seragam sekolah…pakaian seragam untuk kokurikulum…mesti anta tak pernah dapat itu semua sebab anta orang yang mampu..sebab tu sesedap oren jus dan penuh sarkatikus je anta berkata2..cuba bergaul dengan orang yang kurang berkemampuan…apa lagi yang anta nak???memang kufur nikmat betullah anta ni…

IBN ISHAK MENULIS :Apakah benar Anwar itu petualang bangsa seperti yang saudari gembar - gemburkan?..
SRIKANDI MENJAWAB: Ye..memang Anwar petualang bangsa. Bukan saja ana bependapat demikian…tapi ramai dah mula menyedarinya..hai..takkan anta tak melihat apa yang telah ANWAR lakukan pada NIK AZIZ DAN HADI..sampai kelam-kabut dewan ulama dikerjakan nya. NIK ABDUH DAN NIK AZIZ pun bertelingkah pendapat dek ANWAR DA DEVIL…diulangi ANWAR DA DEVIL…anak beranak boleh bergaduh.....jangan marah ye..ana tau anta penyokong ANWAR…anta ahli AFC..tampal sticker kat kereta or motor...gambar mak ayah belum tentu ada kat dalam dompet....

IBN ISHAK MENULIS :Marilah kita merenung dan berfikir... Jangan kita hanya enyalahkan sebelah pihak sahaja.. Dokongan Islam dan perjuangan nya harus di beri sokongan... Siapakah yang jelas perjuangan membela perundangan Alquran dan Assunnah?.. PAS atau UMNO?...
SRIKANDI MENJAWAB: Jom..kita merenung dan berfikir….eh…takdelah menyalahkan sebelah pihak..kita berbicara tentang 3 pihak..UMNO (BN), PAS dan PKR..UMNO memperjuangkan ISLAM tak pernah diberi sokongan. Malah dikutuk lagi ada..ade je yang salah kalau UMNO yang buat..tp UMNO tak pernah kutuk pun aktiviti keagamaan yang dilakukan oleh PAS..memang jelas dan nyata di dalam lagu PAS bertekad untuk membela perundangan Al-Quran dan As-Sunnah..tapi anta tengok apa yang terjadi sekarang…PAS pun dah kelam kabut kerana berebutkan kuasa..nak dapat sokongan punya pasal..tafsiran salah pun tak kisah…ini dah bukan membela namanya..ini mempermainkan namanya….

IBN ISHAK MENULIS :Pernahkah saudari terbayang, orang bukan Islam telah mula berjinak2 dengan Islam sedangkan 50 tahun pemerintahan BN tidak pernah berlaku??..
SRIKANDI MENJAWAB: Tak Pernah…sebab kat tempat ana dah tak perlu dibayangkan dah..memang dah berlaku dah pun...orang bukan Islam kat tempat ana dah lama berjinak2 dengan Islam dan mereka ikhlas mengamalkan ajaran Islam..bukan kerana politik..sampai sekarang dan kawasan ana kawasan BN tau..bukan PAS…dimaklumkan sekali lagi..bukan PAS..dan mereka tidak pernah berhujah sesuka hati dengan ayat al-Quran kerana mereka khuatir tersalah tafsir.sebab apa???mereka betul2 menghayati Islam..mereka takut dengan ALLAH..kalau setakat berhujah dengan ayat Al-Quran time berpolitik bukan bermaksud orang tu minat dengan Islam..kalo betul dia menghargai Islam, dia akan minta tafsiran yang betul dari orang yang alim…ada tak dia mintak dengan ulama PAS????tak de kot..sebab tu salah tafsiran…kalo ada tak kan lah ulama PAS bagi tafsiran yang salah kot….agak2lah….dan lagi satu..kalau betul dia berjinak2 dengan ISLAM..kenapa sampai sekarang masih kekal dengan agama asal?xde ura2 pun nak memeluk ISLAM..nampak sangat mempergunakan ayat Al_Quran…anta tak perlu rasa bangga dengan apa yang telah "orang itu" lakukan tapi sebaliknya anta perlu risau kerana "mereka" telah mula berani mempermainkan ayat2 Al-Quran.

Begitulah sesi dialog di antara SRIKANDI dan IBN ISHAK......TAKBIR!!!!ALLAHHU AKBAR..ana berjuang untuk negara dan agama kerana ALLAH..


Wednesday, 13 May 2009

alahai...kesiannya PR

ana sibuk hari ni..baru berpeluang menjengok ruangan ni.....ana tersenyum sendiri melihat apa yang berlaku sekarang..kesian NIZAR...macam tu lah ek...sekejap je Allah nak tarik nikmat tu balik...apa yang ana lihat...PR sekarang semakin rapuh dan bakal jahanam tak lama lagi..puncanya apa? sebab niat asal mereka bukan berjuang untuk rakyat tapi sebab dendam ANWAR kepada kerajaan BARISAN NASIONAL..baru2 ni 2 orang lagi keluar dari PR...sebab apa ek??hanya orang dalam yang tahu kepincangan organisasi tersebut..ana dan beberapa sahabat mahasiswa yang lain berasa risau dek mainan politik yang dicipta oleh PR ni...kalo perkara ini dibiarkan apalah nasib kami sebagai generasi muda pewaris negara...
Hurm,....ana tumpang simpatilah terhadap apa yang terjadi kepada PR...dan kepada BN teruskan usaha..BN kan gagah di Malaysia dan di mata dunia..
TAKBIR!!!ALLAHHU AKBAR.

Tuesday, 12 May 2009

BN jangan putus asa...

Ana berpesan sangat2 kepada BN supaya jangan berputus asa untuk menawan Perak semula.kita kena selamatkan Perak supaya tidak selamanya dalam genggaman dan cengkaman golongan yang hanya mementingkan kuasa dan kedudukan semata-mata...keutamaan dan kebajikan rakyat Perak harus diutamakan kerana tanggung-jawab kerajaan yang sedia ada ini adalah ntuk memastikan semua ini terjaga..juka kita terusbiarkan PR menguasai PERAK, maka percayalah rakyat Perak hanya akan dijadikan sebagai pelakon tak bergaji di dalam sandiwara politik PR yang rakus dan mementingkan diri sendiri..

NIZAR oh NIZAR

jadi menteri besar jugak last2 mamat ni....ana tak taulah apalah yang akan terjadi pada negeri Perak lepas ni...wat pilihanraya lagi????haa..haa...memang PR ni betul2 gila PR (pilahan raya) tapi takpe...walaupun jadi MB tapi tak dapat restu rakyat,takde gunanya jugak...macam ni jelah..kita tengok mampu tak dia menjalankan tanggung-jawabnya kepada rakyat or just jadi boneka yang dikawal oleh ANWAR IBRAHIM....

Sunday, 10 May 2009

Bebas ISA: Tidak perlu ucap terima kasih pada kerajaan BN

Ana terkilan apabila membaca artikel dalam HARAKAH yang bertarikh 10 MEI 2009 yang bertajuk "Bebas ISA: Tidak perlu ucap terima kasih pada kerajaan BN" beginilah sikap editor akhbar yang kononnya bercirikan Islam (Mohd Sabri Said)..Sabri...anta memang penghasut nombor satu....macam ni ke nak berdakwah????menghasut adalah....nak memecahbelahkan kaum sendiri...agama sendiri...sepatutnya anta mengajak orang lain bersyukur dengan apa yang berlaku....ini tak..tak habis2 dengan menghasut....apa ni????
Rakyat usah berterima kasih pada BN semata-mata melepaskan 13 tahanan ISA beberapa hari lepas. Ia bukan tindakan hasil kesedaran kerajaan tetapi kerana terpaksa ekoran desakan rakyat yang tidak pernah merasai jemu," jelas Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat, Salahudin Ayub ketika ditemui selepas berucap di program 'Jom Sertai PAS' anjuran PAS Cawangan Taman Guar Perahu semalam.Ini lagi satu kes....KETUA DEWAN PEMUDA PAS.....Salahudin Ayub..anta memang memalukan kaum dae'i..anta mengajar rakyat untuk tidak bersyukur dengan apa yang ada...bebasnya tahanan ISA itu atas dasar ketentuan ILAHI jugak..kalau anta tidak bersyukur dengan anugerah itu samalah anta mengkufuri nikmat yang ALLAH berikan..hai...itu pun susah nak faham ke????nama je KETUA DEWAN PEMUDA PAS>perkara yang mudah macam ni pun susah nak faham...betul ke anta ni KETUA DEWAN PEMUDA PARTI ISLAM SEMALAYSIA (PAS) ataupun anta ni KETUA PEMUDA PENGIKUT ANWAR SONDOL ( PAS) ....CAKAP TAK SERUPA ULAMA.....

Saturday, 9 May 2009

ana bercakap...

Wahai Tuhan aku tak layak..ke syurgaMU..namun tak pula aku sanggup ke nerakaMU...ampunkan dosaku terimalah taubatku...sesungguhnya ENGKAULAH pengampun dosa-dosa besar. Dosa-dosaku bagaikan pepasir di pantai...dengan rahmatMU..ampunkan daku..Oh Tuhan ku....
Ana hanya akan takut kepada ALLAH yang menjadikan ana,menciptakan ana dan segala-galanya tentang ana....ana tak takut walau kepada 10 mursyidul am PAS sekalipun kerana dia manusia macam ana..manusia sesama manusia tidak akan dapat memberi syafa'at walau macam mana sekalipun kita taksub dengan mereka kerana mereka juga hanyalah hamba ALLAH yang bila-bila masa akan ditarik nikmat dan nyawanya..Nik Aziz takkan menjamin kita masuk syurga dengan hanya menyokong PAS..syurga hanya dijanjikan kepada hamba Allah yang melakukan suruhan-NYA dan meninggalkan laranganNYA.ini bermakna tak kira siapa....selagi dia hamba ALLAH yang beriman dan beramal dengan perintah ALLAH..dia layak mendapat JANNAH...even sanggup berkorban untuk PAS smpai tergadai nyawa pun..kalo tak ikut perintah ALLAH...tetap akan mendapat balasannya...so...fikir2lah sendiri....setiap orang ada alan perjuangannya tersendiri dan bukan hanya melaui PAS..TAKBIR!!!!!ALLAHHU AKBAR!!!!

Pendakwah ke?

Bila ana membaca isu yang ditulis oleh panglimaperang tentang isu aurat isteri Najib ana rasa terkilan. ini yang ana memang xsetuju dengan pembangkang..sekiranya betullah mereka seorang pendakwah...seorang pendakwah tidak akan pernah mengutuk, mencaci orang yang membuat silap dan salah. seorang pendakwah yang memang niatnya jujur untuk berdakwah akan menggunakan pendekatan yang berhemah dan berhikmah dalam berdakwah..soalan ana>>
1) pernah ke Muslimat PAS mengajak Puteri UMNO atau Wanita UMNO mengadakan aktiviti keagamaan..ceramah kewanitaan contohnya....tak pernah kan???
2)adakah aktiviti dakwah hanya untuk penyokong PAS sahaja??

Usahlah berselindung di sebalik simbolik agama...tolonglah....sekiranya PAS betul2 nak berdakwah mereka tidak akan terhad kepada penyokong PAS sahaja..malah akan secara menyeluruh...tapi sekarang bukan itu yang mereka lakukan...kerana apa???kerana taktik berdakwah itu hanyalah salah satu topeng untuk agenda POLITIK semata2..bukan niat kerana ALLAH...sedangkan RASULULLAH tidak pernah menghina kaum kafir.inikan pulak penyokong PAS yang belum pasti masuk syurga atau tak..apatah lagi Nik Aziz pun tak mampu menjanjikan syurga untuk penyokongnya...kalau betul2 nak berdakwah..tak perlu nak kutuk,nak caci...itu bukanlah ciri-ciri seorang pendakwah malah hanyalah sikap dari seorang penyokong parti yang terlalu fanatik..kerana sikap yang macam inilah yang akan menjatuhkan imej ISLAM..da'eil yang hilang kesopanan dan kesusilaan...lu pikir lah sendiri....kita berjuang untuk negara dan agama kerna Allah...TAKBIR!!!

Thursday, 7 May 2009

Bukan omongan semata....

Lagu Rasmi Parti Islam SeMalaysia

bersatulah wahai kaum muslimin
dengan semangat dan roh kebenaran
berjihadlah wahai kaum muslimin
walau susah menempuh cabaran
bersatulah wahai kaum muslimin
dengan obor sinar kebahagiaan
berjihadlah wahai kaum muslimin
biar syahid ataupun kemenangan

berjuanglah wahai ansorullah
dengan matlamat daulah islamiah
berkorbanlah wahai yang beriman
dengan harta dan segenap kepunyaan

bergeraklah ke gerbang jasa
kalah menang bukan alasannya
sucikanlah niat di hati
hingga nyata benarnya janji Rabbi

selamatlah parti Islam melangkah
membimbing ummah ke medan siasah
berpedomankan Al-Quran dan Sunnah
suburlah hidupnya dan pasti berbuah

Bila kita renung bait2 lirik lagu rasmi parti ini..alangkah sedihnya...ana berasa sangat kecewa kerana apa yang berlaku bukanlah seperti yang terkandung dalam lagu ini...kalah menang bukan alasannya...masalahnya sekarang kerana inginkan kemenangan itu PAS tergadai...menang sorak, PAS tergadai...bersatu dengan semangat dan roh kebenaran???masalahnya sekarang dah bersatu dengan ANWAR DA DEVIL....hingga berantakan parti ini...sucikanlah niat di hati???tapi apa yang terjadi??rakan seangkatan sendiri sanggup disingkirkan kerana geng2 ANWAR DA DEVIL...Niat di hati sudah berubah menajdi persaingan yang menjatuhkan sesama sendiri di dalam parti.Keputusan PAS tidak mahu membenarkan ahlinya bertanding di pilihanraya kecil Penanti jelas menunjukkan bahawasanya PAS telah pun tersepit di antara dua iaitu PKR dan DAP...betullah seperti yang perna ana katakan dulu...mula-mula dilagakan seperti ayam...sekarang pulak dibonekakan...bukankah betul menjadi kenyataan kata-kata ana itu????kerana apa ana berani berkata sedemikian dulu....sebab ana nampak percaturan yang sedang berlaku..PAS betul2 dah checkmate sekarang...( jadi buah catur pulak)bergerak mati...tak bergerak mati...sendiri yang cari pasal...anti sangat dengan UMNO yang semuanya Melayu dan beragama Islam...pasal tu berselingkuh dengan golongan yang sebenarnya membantutkan terus perjuangan mereka....dulu kecoh nak menubuhkan atau bermatlamatkan DAULAH ISLAMIAH...tapi sekarang apa dah jadi...main kayu tiga pulak dengan DAP yang secara terang dan jelas memang akan membantah daulah islamiah...bermain mata pulak dengan PKR yang pemimpinnya ANWAR DA DEVIL..RAJA SONDOL....PENGHASUT...sehingga menyebabkan krisis anak dan ayah....bila kerajaan wujudkan ISLAM HADHARI...banyak mulut mengomel itu ini....sekarang apa dah jadi.....PAS dah hilang maruah diri...ana sedih bila mendengar lagu PAS ni...sedih sangat.....obor sinar kebahagiaan yang diharapkan telah pun dipadamkan oleh kesilapan sendiri..hendak membimbing ummah ke medan siasah???segalanya hanya tinggal nyanyian.....syahid yang diharapkan...tersepit yang dapat..tersepit antara dua golongan yang sememangnya akan menyebabkan PAS tersasar dari tujuan dan matlamat asal....Ana bersimpati dengan nasib kepimpinan PAS di PULAU PINANG....memang nyata benar janji RABBI..siapa yang mempermainkan agama memang Allah akan tunjukkan terus balasannya....Betapa besarnya kuasa YANG MAHA ESA....TAKBIR!!!! ALLAHHU AKBAR......

Wednesday, 6 May 2009

Nyata Ayat Al-Quran dipergunakan....

ana tertarik dengan artikel yang ditulis oleh anginperubahan.Satu ketika dulu komunis pernah baca ayat Al-Quran untuk mempengaruhi orang Melayu.....ini bermakna kes penggunaan ayat Al-Quran ni dah lama berlaku. Kalo betullah seperti yang Nik Aziz kata itu tandanya orang bukan Islam berniat mendalami Islam..itu semua meleset..buktikan....Islam ke komunis tu sekarang??Takkan????begitu jugak dengan "insan" yang mempergunakan ayat Al-Quran di dalam ucapannya...sampai sekarang tak dengar pun dia nak memeluk Islam.....ada?tak de kan???? dahlah salah tafsir pulak tu....kerana politik perkara tersebut diabaikan..apalah nak jadi Nik Aziz?????ana terkilan dengan sikap ulama' macam ni..

Tuesday, 5 May 2009

PAS terjerat dalam perangkap ANWAR DA DEVIL.


Bila ana lihat apa yang berlaku di dalam PAS sekarang...memang dah mencapai satu tahap yang sangat kritikal dengan adanya golongan PRO-ANWAR di dalam PAS.....ANWAR lagi....memang hebat mamat ni....sampai dapat menghasut pengikut PAS ni untuk menentang presiden parti..HADI....memang syaitan tahap jeneral lah ni.....maka dengan keadaan ini PAS sudah tidak lagi menjadi parti yang memperjuangkan ISLAM ( seperti yang selalu dicanang-canangkan..padahal same je dengan parti yang lain..nak kuasa gak)...apa slogannya?????Membangun Bersama ISlam???yelah tu....menyelamkan kan Islam ke dasar laut yang paling dalam je.....sama je dengan anak didik PAS....PMI yang ekstrim sangat tu....memperjuangkan Islam di kampus..padahal buat gak fitnah..menjatuhkan air muka orang....memang samalah dua spesis ni....kalo PAS dah nak kamceng ngan DAP...PMIUM dah kamceng dengan UMANY..kalo kat UM lah....jangan2 ni semua kerana pengaruh ANWAR da DEVIL....yelah..kan pengikutnya pun ada di kalangan mahasiswa gak......
apa2 pun....tak payahlah PAS nak mengaku memperjuangkan Islam lagi. segala perlakuan yang ditunjukkan GAGAL membuktikannya malah apa yang jelas kelihatan PAS lebih memperjuangkan ANWAR DA DEVIL seperti yang dlakukan oleh golongan PRO-ANWAR di dalam PAS...identiti entah ke mana...perjuangan entah ke mana.....kerajaan jugak yang sibuk meperjuangkan hak melayu dan juga ISLAM....TAKBIR!!!! ALLAHHU AKBAR...

Monday, 4 May 2009

ANWAr? BoMoh? Apa Ni??


ana terperanjat mendengar isu bomoh membomoh ni disebut oleh thebrokencode.....wah..biar betul AnWaR ni.....astaghfirullahal azim....BiLa LagIlaH Mamat ni nak insaf....ini ke yang diagung-agungkan oleh penyokong Anwar (AFC)..sahabat2 mahasiswa yang sampai lekatkan sticker Anwar kat keta....macam ni lah manusia yang...entahlah....lupa pada kuasa Allah agaknya......apa ni Anwar???????????

Sunday, 3 May 2009

INFLUENZA ANWAR ( HUSAM 1 NIZAM 1)

Kementerian Kesihatan mulai sekarang akan merujuk wabak selesema babi sebagai influenza A (H1N1) seperti yang ditetapkan oleh Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO).

Haa...haa... ana tersenyum sendiri bila membaca keratan laporan ini....sememangnya sesuai dan tepat....wabak selesema babi dikenali sebagai influenza A...( INFLUENZA ANWAR) ( HUSAM 1 NIZAR 1)
Siasatan WHO mendapati penyebaran wabak itu bukan berpunca daripada kandang-kandang babi yang terletak berdekatan desa di Mexico, negara pertama wabak itu tercetus....ini memang sudah tidak dapat dinafikan lagi kerana asal wabak ini adalah berpunca dari kandang ANWAR IBRAHIM dan sedang menjangkiti warga PAS....bahaya ni....
Jadi pesanan ana kepada sahabat-sahabat sekelian...berjaga2lah dengan wabak ini ye......

nak share something..


setelah ana perhatikan sebenarnya apa yang berlaku di dalam PAS juga berlaku di dalam koloni anak didiknya iaitu PMIUM...sebab apa ana berkata sedemikian???Di dalam PMIUM sendiri sekarang terpecah dua iaitu satu golongan bersama TGNA @ HADI...dan satu golongan lagi bersama ANWAR IBRAHIM....siap tampal sticker di kereta..ANwar FC...semasa perhimpunan untuk menentang PPSMI yang diadakan di Dewan Perhimpunan Cina satu ketika dulu...dapat dilihat dengan jelas..ahli-ahli PMIUM dan juga PMI dari universiti yang lain excited hendak bertemu idola masing2 iaitu dari pihak PAS dan pihak ANWAR..malangnya ANWAR tak datang malam tu dan jelas kekecewaaan di muka sahabat-sahabat.fuuuhh.....kuat pengaruh ANWAR ni...jadi sekiranya berlaku perpecahan BESAR di dalam PAS maka akan berpecah jugak PMI di mana2 universiti....PMI yang dulu kononnya memperjuangkan ISLAM tetapi telah lari dari landasan perjuangan mereka....jadi betullah....PAS ayahanda..PMI anakanda...dan anak beranak ni telah dirasuki oleh virus ANWAR......

Friday, 1 May 2009

Anwar main laga ayam ke?



Anwar nampaknya semakin galak memainkan peranannya...bijak-bijak....selepas main sondol-sondol ANWAR tukar selera....main urut-urut..yang terbaru ni main laga-laga pulak...hurm....memang tak pernah puaslah ANWAR ni....dalam kes laga "ayam" ni kita dapat melihat bahawa betapa "tulahnya" ANWAR ni....ULAMA pun dia nak jadikan ayam sabung di bidang politik...kesian tok guru mursyidul am Nik Aziz dan tok guru presiden Abdul Hadi...apa boleh buatkan...bila matlamat mula goyah..syaitan mudah untuk menghasut dan membisikkan idea-idea jahat...bila sifat-sifat ulama dah terhakis sedikit demi sedikit maka akan terhapuslah benteng untuk menepis segala hasutan iblis durjana ( dalam kes ini ANWAR). Bila seorang ulama sudah berani membiarkan ayat Al-Quran dipermainkan kerana politik, iblis tidak lagi takut untuk berdampingan dengannya..Bila ulama sudah tidak lagi menjaga pertuturannya maka iblis pun pantas memberi skrip untuk dibacakan..Jika kita renung...sekiranya golongan ini betul-betul mengamalkan ajaran Islam seperti yang selalu meniti di bibir mereka..perkara ini tak akan berlaku..ini menunjukkan bahawa semua itu hanya omongan kosong belaka..kalau tak, takkan boleh ditembusi oleh ANWAR kan????Kalau ini yang berlaku dalam BN..logiklah kan..yelah al-maklumlah orang-orang BN ni tak comform lagi masuk syurga kan???Selalu dikatakan jahil...tak mengamalkan ajaran ISLAM..semua yang jahat ada dalam BN..yang baik semua ada pada PAS dan PKR...tapi betul-betul baik ke??Ada gak fitnah yang berlaku kan?IKalo macam tu sama je lah PAS and PKR dengan BN..BN lagi baik sebab tak hipokrit untuk berselindung di sebalik perjuangan Islam...Itulah..lain kali jangan mudah untuk mengatakan orang yang tidak menyokong PAS itu kafir...jangan sewenang-wenangnya menjatuhkan hukum pada orang lain...sekarang bila dah kena bala...ALLAH turunkan ujian..baru nak gelabah cari pedoman..memang bijak ANWAR ni..bijak sehingga mampu melagakan ulama...so..pesanan buat penyokong PAS dan PKR di kampus...berjaga-jaga..kemungkinan anak-anak ayam ini pun bakal dilagakan.....kesian kan...comel kot anak ayam....

Beza Muktamar PAS dengan Perhimpunan Umno

Ini adalah petikan dari artikel yang bertajuk " Beza Muktamar PAS dengan Perhimpunan UMNO yang ditulis oleh Mohd Rashidi Hassan di dalam HARAKAH.Jikapun berlaku pertandingan merebut jawatan tertinggi dalam PAS, jikapun pemimpin tertinggi PAS tewas dalam pertandingan, nescaya parti tidak akan pecah.Amalan dalam PAS cukup jelas. PAS tidak menolak hasrat atau menghalang sesiapa sahaja yang layak untuk bertanding. Mereka yang bertanding bukannya hendak menonjolkan diri atau kepentingan peribadi.Calon-calon berhak menawarkan diri dan mengemukakan hujah secara rasional, apakah manfaat yang akan diperolehi PAS, jika perwakilan memilihnya sebagai pemimpin.Seperti amanat Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat kepada perwakilan Muktamar PAS, "pilihlah pemimpin yang berkualiti dan mereka yang menawarkan diri untuk bertanding harus tahu, mereka sebenarnya ada kualiti untuk dipilih sebagai pemimpin."Justeru, walaupun PAS akan menghadapi pertandingan dan pemilihan dalam Muktamarnya ke 55 ini, apapun keputusan, sesiapa sahaja yang dipilih sebagai pemimpin, PAS tidak akan berpecah, PAS akan tetap utuh dan terus mendapat kepercayaan rakyat.PAS sama sekali tidak akan menjadi seperti Umno.

Perkara ini memang ana tidak nafikan..kerana UMNO tidak akan sama sekali memberi ruang dan peluang kepada penghancur negara ( ANWAR IBRAHIM) untuk masuk campur dalam perhimpunan UMNO.Kerana apa?Kerana UMNO tidak rela disondol dan dilaga oleh ANWAR IBRAHIM seperti apa yang terjadi di dalam PAS sekarang...bayangkan kalau UMNO seperti PAS dan memberi peluang kepada RAJA SONDOL ini nescaya akan hancurlah negara tercinta ini..HUSAM menawarkan diri untuk bertanding kerana apa?kerana dia yakin bahawasanya dia sebenarnya ada kualiti untuk dipilih sebagai pemimpin di bawah didikan ANWAR IBRAHIM..Inilah yang cuba dibuktikan oleh Mohd Rashidi Hassan d dalam artikelnya..(apapun keputusan, sesiapa sahaja yang dipilih sebagai pemimpin, PAS tidak akan berpecah, PAS akan tetap utuh)..Tak perlu tunggu keputusan...PAS telah pun berpecah...kalau tak masakan Nik Abduh pun melenting......kesimpulannya...memang PAS takkan menjadi seperti UMNO kerana PAS telah didoktrinkan oleh ANWAR IBRAHIM.....kita lihat bagaimana PAS akan menjadi hamPAS akibat perbuatan ANWAR IBRAHIM...

Dewan ulama terdesak..tahniah erdogan..

Alahai..apalah nasib PAS sekarang..dah lah kena laga macam ayam....sekarang timbul pulak isu perebutan dua jawatan tertinggi...Menurut Datuk Mohamad Daud (Ketua Dewan Ulama PAS Pusat beliau menyatakan dengan tegas Dewan Ulamak PAS telah menetapkan syarat agar Presiden dan Timbalan Presiden parti itu perlu dipilih daripada kalangan ulama.Bila melihat situasi ini ana rasakan memang betullah PAS ni betul-betul dah jadi ayam yang kena laga dalam reban ANWAR dan dalam masa yang sama kecoh dek serangan serigala ANWAR yang menyerang di luar reban...dapat dibayagkan betapa kecohnya ayam-ayam sekelian.
Menjelang murtamar PAS yang akan berlangsung di dalam masa terdekat ini pasti akan menjawab segalanya.Di dalam Utusan Malaysia, tersembul satu fatwa baru yang pasti ditentang habis oleh puak erdogan. Dewan ulama menegaskan bahawa dua jawatan tertinggi PAS iaitu presiden dan timbalan presiden mesti ulama.
Ini sudah jelas kelihatan bahawasanya kenyataan dewan ulama hanya dummy bagi menutup mulut-mulut erdogan yang mendapat sokongan penuh dari Anwar Ibrahim.
Walaubagaimanapun, kalaulah kenyataan dewan ulama ini diguna pakai, dua ulama yang menjadi pemimpin PAS nanti pasti dibonekakan oleh erdogen ini. Alamak..ayam dah bertukar jadi boneka pulak....memang satu proses tranformasi yang hebat yang hanya boleh dilakukan oleh ANWAR....Kerana itu, sehingga kini dewan ulama dan presiden PAS kini sudah nampak goyah dan banyak mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang mengelirukan umat Islam..sudah jelas bahawa erdogan telah berjaya mensekularismekan PAS....PAS nyata telah hilang arah tujunya...Tahniah ANWAR..TAHNIAH PAS....jadi mahasiswa sekelian...ana menyeru kepada sahabat-sahabat jika ada yang jadi pengikut tegar golongan ini..kembalilah ke jalan yang lurus..Allah memberikan hak kepada semua hamba-Nya untuk masuk ke dalam jannah..Allah tidak pernah berjanji siapa menyokong PAS dijamin masuk syurga...hanya golongan yang menjalankan perintahnya dan meninggalkan larangannya sahaja yang dijanjikan syurga..adakah orang yang tidak menyokong PAS tak boleh masuk syurga?????kalau begitulah fikiran sahabat-sahabat itu adalah zalim sahabat-sahabat kerana PAS hanya ada di Malaysia sahaja especially Kelantan...takkan orang Kelantan je masuk syurga? Orang Kelantan pun buat dosa gak..Umat Islam di tempat lain??? Di Palestin rakyatnya berjuang mati-matian tapi tidak menyokong PAS...so adakah mereka tak masuk syurga????Dalam rukun Iman dan Rukun Islam pun tiada termaktub Percaya Kepada PAS atau UNDI PAS masuk syurga....fikir-fikirkanlah sebelum sahabat-sahabat menjadi ayam yang bila-bila masa sahaja akan disembelih atau mati dilaga..Tukarlah presepsi sahabat-sahabat..jangan terlalu taksub.....