Saturday 23 May 2009

HUSam nUJUM pAK SoNdOL

KUALA LUMPUR, 21 Mei (Hrkh) Dengan mengemukakan maklumat yang diterimanya sebelum ini, Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa mempersoalkan adakah wujud unsur 'pre-arranged' dalam keputusan Mahkamah Rayuan hari ini.

Mahkamah rayuan petang ini mengumumkan Datuk Seri Zambry Abd Kadir sebagai Menteri Besar Perak yang sah.

Keputusan itu membatalkan penghakiman Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur minggu lalu yang mengesahkan kedudukan asal Haji Mohammad Nizar Jamaluddin sebagai Menteri Besar.

Menurut Husam, posting beliau dalam blognya tiga hari lalu telah 'meramalkan' Mahkamah Rayuan akan memihak kepada Zambry dan ia menjadi kenyataan hari ini.

"Ia sebenarnya bukan ramalan tetapi maklumat. Maklumat selanjutnya ialah pembubaran Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak dalam masa terdekat, selepas Mesyuarat Majlis Barisan Nasional (BN) sekali lagi Isnin atau Selasa ini.

kalau sahabat2 baca Harakah bertarikh 21 Mei 2009 ini....ana berasa lucu sendiri..yelah...dah tau memang Nizar tak layak kan.....sebenarnya HUSAM telah dapat meramal bahawa kemenangan akan berpihak pada yang benar....so tak payah lah nak cover2 mengatakan bahawa wujudnya unsur pre-arranged di dalam keputusan mahkamah rayuan..sudahlah HUSAM..dah kalah tu sudahlah.......nak melawan lagi ketentuan dan takdir ILAHI?????

No comments: