Friday, 22 May 2009

JANGAN MAIN API



Rasulullah s.a.w ada memberi peringatan kepada kita dalam hadithnya yang bermaksud:

“Siapa yang meniru sesuatu golongan, dia menjadi golongan itu”

Maka ana sangat2lah berharap agar umat Islam lebih berhati2 dan berwaspada dalam keghairahan mereka untuk menyatakan sesuatu pendirian mereka terhadap satu2 isu yang dibangkitkan.

Jangan sampai soal2 akidah dipermainkan tanpa disedari mereka melalui amalan2 yang jelas tidak mengikut ajaran Islam apatah lagi jika ianya berasal dari upacara ritual menurut agama lain.
Ingatlah bahawa sebesar2 dosa dalam Islam ialah mempersekutukan Allah dengan sesuatu yang lain.

Firman Allah dalam Surah An-Nisak ayat 116:

Sesungguhnya Allah tiada mengampuni, jika Dia dipersekutukan dengan yang lain dan Dia mengampuni (dosa) yang kurang dari pada itu bagi siapa yang dikehendakiNya. Barangsiapa mempersekutukan Allah, sesungguhnya ia telah sesat dengan kesesatan yang jauh.

Semoga kita semua diberkati Allah dalam perjuangan kita untuk memastikan akidah tidak digadai dengan sewenang-wenangnya kerana tujuan politik..Ingatlah bahawa matlamat tidak menghalalkan cara...Ini amat memalukan kerana golongan yang turut terlibat adalah golongan yang kononnya memperjuangkan Islam..kalau Anwar takpelah jugak ..dah memang sesat dah..beraraklah dengan lilin dan mengikut ritual agama lain maka api-api dari lilin itu jugaklah yang akan membakar kamu di sana kelak.....hal akidah nak dipermainkan..memang asbestos natrium benzoat betul..dah putus fius agaknya....

2 comments:

BERITA CAP BUMI said...

maka barang siapa yg ingkar kepada toghut(syaitan dan yg disembah selain drp Allah) dan beriman kpd Allah maka sesungguhnya ia telah pegang kpd bohol tali yg sangat kuat,yg tidak akan putus.Dan Allah Maha mendengar lagi Maha mengetahui....ALBAQARAH;256

Perjuangan Bangsa said...

AMIN......