Wednesday, 27 May 2009

5 isu murahan PEMBANGKANG

Salam….ana mohon maaf kerana lama dah tak post..lama ek??apa pun tima kasih kepada sahabat2 yang mencari ana…So sekaran tengok satu persatu apa yang pihak pembangkang lakonkan.

Kalau kita perhatikan di dalam akhbar sibuk menyatakan tentang isu komunisme, mogok lapar, perarakan lilin, isu pujuk calon dan juga isu PKR “membelasah” BN dalam kempen Pilihanraya Kecil Dewan Undangan Negeri walaupun BN tidak bertanding di situ.

Sedar tak sedar sebenarnya kita sedang menyaksikan tarian politik sumbang yang dimainkan oleh pihak pembangkang untuk menarik perhatian rakyat. Sebenarnya PEMBANGKANG sudah kering idea untuk menjatuhkan BN menyebabkan mereka melakukan perkara yang diluar jangkauan pemikiran manusia. Kini pembangkang sedar bahawa mereka umpama telur busuk di hujung tanduk yang bila-bila masa akan jatuh dan mengeluarkan bau yang busuk sebagaimana busuknya hati-hati mereka.

Isu Komunisme

Apa kejadahnya Si Teng Hock Nan nak jemput balik Chin Peng datang ke Malaysia sehingga membangkitkan rasa tidak puas hati dari ramai pihak.Kenapa?????Dah tak de inisiatif lain ke nak tawan Malaysia????Cara komunis jugak yang diikut…Ini belum lagi kalau pembangkang yang perintah Malaysia ni..Kalau pembangkang yang pegang Malaysia ana berani jamin segala macam komunis, pengganas yang ada kat dunia ni akan menjadikan Malaysia ni sebagai kubu utama mereka…tak pun makhluk-makhluk yang dari ceruk mana tah…kalau dibuang negara akan berhijrah ke Malaysia….So bayangkanlah apa yang terjadi pada penduduk asal….Ana memang kutuk habisan puak-puak yang cuba menghidupkan ideologi dan nilai-nilai komunisme ni….tak kiralah awak tu sape…..Pengerusi Gerakan ke..apa ke…dan ana sangatlah bersetuju jika golongan ini dibuang negara…nak sangat hidup dengan komunis pergilah tukar warganegara tu ke negara yang mengamalkan corak pemerintahan komunis….tak payah nak ajak orang lain…..

Isu mogok lapar dan perarakan lilin

Pasal benda alah ni…yang pelknya Parti Islam pun ada sekali…ceh…bikin malu saja….apalah…..segala pandangan ulama tentang penglibatan orang Islam dalam isu ni semuanya dipandang sepi…Tak dihiraukan…nak berpuasa sunat konon( Si Nizar) …woit…tolonglah…..orang berpuasa sunat niatnya kera ALLAH..awak tu puasa (puasa ke?) kerana niat nak bubarkan DUN…tak same NIZAR oi…..nawaitu tu dah terbabas dari landasan asal…nama je ahli agama..itu pun tak dapat nak beza…memang betullah dah buta hati ni…..Mogok lapar berbeza dengan puasa. Dalam Islam, puasa bertujuan untuk mendekatkan diri kita kepada Allah...ngok...yang awak buat tu menjauhkan diri dari Allah malah dihiasai pulak dengan caci maki..ibadat ape kenama bandanya tu????Si Nizar dalam UTUSAN MALAYSIA bertarikh 26 MEI 2009 tak nak pulak mengulas tentang pandangan tokoh ulama yang melarang masyarakat Islam terbabit…sebab apa??????sebab sebenarnya perbuatan tu dah memang dah salah….dah sudah lah NIZAR….awak tu memang tak layak…pegi lah mengurut ANWAR tu…Si Husam pun sama je dengan NIZAR..bikin malu orang PAS saje…sekarang dah jelas sangat dah….HUsam pun dah rosak dah…kerana politik….AGAMA di gadai..itulah perjuangan PAS dan PKR….dalam surah al-Baqarah ayat 195 yang bermaksud janganlah kamu mencampakkan diri dalam kebinasaan….so apa yang nak dipertikaikan lagi…?

Isu pujuk calon

Keh keh keh…ana berasa lucu kerana akhirnya PKR sedar jugak bahawasanya kemenangan tidak akan menyebelahi mereka di Penanti sehingga sanggup nak beli calon..AMINAH…semua dah Nampak kan..sebenarnya PR sekarang ni dah pincang dah..mereka dalam keadaan terdesak dan gersang dengan sokongan rakyat yang semakin hari semakin mengetahui bangkai2 yang cuba mereka sorokkan..Saifuddin pula sibuk membela partinya…..Imej PKR tercalar konon….eleh…bukan setakat tercalar Saifuddin…dah berbau busuk dah pun….macam bangkai….kesian kan???

isu PKR “membelasah” BN

Ni apasal lah??Umpama anjing menyalak bukit je kan…..orang tak bertanding kat Penanti dia dok “belasah2” orang..Memang gila talak betul la PKR ni..dah tak de modal lah tu…sepatutnya time berkempen nilah timbulkan agenda nak menjaga kebajikan rakyat..ye tak???ni dok mengutuk2 orang apa kes???? Ana memang cakaplah..saper lagi yang masih sokong PR ni memang IQ dia rendahlah…dah jelas sangat PR hanya mementingkan agenda politik untuk tujuan peribadi semata-mata dan tak pernah pun nak memikirkan kepentingan rakyat…

So…buat sekian kalinya PR cuba meyakinkan rakyat bahawa mereka dianiaya….tapi sebenarnya rakyat bukanlah bodoh untuk ditipu oleh pemusnah alam seperti mereka……..Bertenanglah..tak perlu nak wat sume bende ni..dah kalah tu...wat lah cara kalah..terima qada dan qadar Allah k. TAKBIR!!!!ALLAHHU AKBAR!!!

2 comments:

Perjuangan Bangsa said...

salam,

keudara sudah anda, lama menanti post seterusnya dari anda.

seperti biasa pembangkang x pernah kering idea untuk menghentam kerajaan. mereka tak kisah sekiranya idea hentaman itu menghentam mereka kembali asalkan mereka dapat hentam (bodoh namanya)

kira lihat apa lagi rentak permainan mereka ni. rentak yang tak pernah berlagu.

inman said...

PAP=DAPx(PAS+PKR)=CHIN PENG
Betulker..math tu?