Thursday 11 June 2009

Awas!!!!Bahaya!!!!Ancaman kepada bangsa Melayu



Salam....ana nak tanya...adakah anda kenal siapa mereka???Rasanya semua kenal orang-orang di dalam gambar ni....Kenapa ana kata mereka ini berbahaya???Sebabnya puak-puak inilah yang selalu berusaha untuk menjatuhkan bangsa Melayu di Malaysia ini. Sedar tak sedar ada jugak di kalangan sahabat-sahabat yang menyokng mereka...Mereka ini bukan sahaja merosakkan bangsa Melayu, malah negara kita Malaysia yang tercinta ini.



Kalau sahabat-sahabat perhatikan gambar-gambar di atas :
Gambar 1 : DAP berjanji akan menghapuskan Hak Orang Melayu jika mereka menang. Tidakkah sahabat-sahabat rasa bimbang dengan pernyataan ini????

Gambar 2 : Gambar ini menunjukkan cara DAP meraikan kemenangan semasa pilihanraya yang lalu. Adakah 5 ekor binatang itu melambangkan 5 negeri yang dimenangi oleh DAP.

Gambar 3 : Cuba tengok berapa kerat je pemimpin Melayu dalam Pakatan Rakyat. Bagaimana mereka hendak mempertahankan nasib orang Melayu??Fikirkanlah.



Kita lihat gambar ni pulak :
Gambar 1 : Kenapa kita masih menyokong pihak yang telah terang-terang menentang Islam dan kita tahu kebanyakannya Islam berbangsa Melayu...
Gambar 2 : Ini adalah gambar semasa Program Menjana Tenaga Kemenangan di Zon Selatan yang ditaja oleh FNF (Fredrich Nauman Foundation) yang jelas ditaja oleh Jewish Insitutes for National Security Affairs ( JINAS).
Gambar 3 : Sisters in Islam yang kita ketahui pendapatnya disokong oleh Teresa
Gambar 4 : Mereka telah berani mempertikaikan keputusan Majlis Fatwa..
Gambar 5 : Berani mempermainkan kalimah Allah...




Pernahkah sahabat-sahabat terfikir mengapakah DAP dan PKR tidak bersetuju dengan penubuhan Kerajaan Perpaduan????Cuba sahabat-sahabat fikirkan..Dalam UMNO dan PAS kebanyakannya adalah orang Melayu. Bayangkan jika kedua parti ini bergabung..apa yang akan terjadi kepada DAP dan PKR???? Maka akan berkuburlah dua Parti tersebut..Inilah sebab ringkas kenapa mereka tidak bersetuju dengan kerajaan perpaduan...Jadi bukalah mata hati sahabat-sahabat untuk menilai bahawa sebenarnya kita dalam bahaya....Kenapa masih nak menyokong pihak yang telah terang-terang merosakkan bangsa kita???Fikir-fikirkanlah...

18 comments:

Unknown said...

Boleh saudari kemukan fakta bahawa Teresa Kok adalah dalang mpjuangkan SIS? Buat pengetahuan saudari, Teresa tidak bstuju dgn usul pengharaman SIS adalah berlandaskan prinsip demokrasi dan kebebasan bersuara. Teresa bukanlah salah seorang pendokong SIS.

SIS didokong oleh anak2 Pak Menteri spt Marina Mahathir dan Nori Abdullah. Ini dibuktikan melalui tindakan mereka yg menandatangani petisyen membantah usul pengharaman SIS. Sila rujuk http://www.malaysiakini.com/news/106261

Saya harap saudari lebih bhati2 dlm mengeluarkan fakta. Janganlah disebabkan perkara2 begini, saudari dianggap sebagai blogger dungu dan kurang berilmu.

AntiAnwarDAP said...

Heh... janganlah ambil bahan rujukan dari MalaysiaKini. MalaysiaKini tu nak dijadikan bahan bacaan dongeng boleh la... Memang jelas Teresa menyokong SIS... Cuba anda gunakan kemahiran anda untuk mencari bahan rujukan untuk fakta ini.

pedang srikandi said...

susan,
cuba baca balik betil2 apa yang ana tulis.
Jika susan nak senut pasal anak, ana nak bagitahu...anak tak sama dengan bapak...dalam Islam menyatakan IMAN itu tidak dapat diwarisi.....
Ana tak kisah pada apa jua tanggapan orang...perjuangan tetap perjuangan dan ana takkan tunduk dengan orang seperti SUSAN

Cucu Tok Selampit said...

Posting yang menarik. Keep it up!

Bijen M. said...

yah..
bila sebut kerajaan perpaduan..
semua cina india mula bising..
xkiralah dari pembangkang atau kerajaan..
maknanya..
bangsa mereka sebenarnya tetap bersatu walau berlainan parti..
bangsa kita?..
satu parti pon masih bergaduh..

http://bejahnz.blogspot.com

Unknown said...

DaVillage Boy: Baiklah, sekiranya Malaysiakini bukan rujukan terbaik, apekah ade lg surat khabar yg bebas dan berani mengeluarkan berita yg bersifat neutral? Sy kira Malaysiakini bersifat neutral lantaran berita2nya yg mengecam kerajaan dan pada masa yg sama juga mengelurkan berita yg mengecam pembangkang. Takkan la Berita Harian dan Utusan Melayu nak dijadikan rujukan. Bukan shj memutarbelitkan berita, malah bersifat povokatif, racist dan subversif kadangkala.
Sepatutnya saudara lah yg perlu menunjukkan fakta kpd saya bahawa Teresa Kok adalah pendokong SIS. Bukannya menyuruh sy mencari fakta tersebut. Saya kira saudara hanya mengeluarkan fakta atas angin yg tidak diketahui kebenarannya. Saya fikir saudara juga tidak mengetahui dan menemui fakta tersebut. LOL!

Pedang serikandi: Ya benar, Iman tu tak dpt diwarisi. Tp kejahilan tu boleh diwarisi. Cuba lihat gandingan Tun M - Marina yg terang2an mnyokong SIS. Cuba juga lihat Pak Lah-Nori. Pak Lah suatu ketika dahulu tidak bersuara ketika isu IFC. SIS adalah salah 1 organisasi yg menyokong IFC. Jelas bukan bahawa bukan shj anak2 Pak Menteri yg mendokong SIS, malahan bekas2 PM juga menyokong SIS. Lihatlah dunia bhw kejahilan itu boleh diwarisi dr bapa ke anak. =(

AntiHero said...

Bangkit lah melayu sebelum terlambat rapatkan lah saf perpaduan supaya anasir2 pendatang dan luar negara yg ingin menghancurkan malaysia/melayu gagal

antihero2009.blogspot.com

shahboy said...

malaysia kini buat pendedahan tentang perkara yang benar-benar belaka.. sehinggakan Elizabeth wong pun dibogelkan haha

just think la susan where got malaysiakini is natural.. being edited by Mamber of Parlimen Batu Mr Tian Chua.. and most of the story is against the government.. only people useless can say malaysiakini is natural web without any bias.. so ashamed!!!

so low!!!

AntiAnwarDAP said...

susan:--jika anda seorang yang bijak menilai maklumat yang diperohi...anda akan tahu kenapa saya bercakap demikian...jika betul anda katakan malaysiakini ini nuetral...cuba cari berita apakah yang dismpaikah???tetapi jika melibatkan politik Malaysia berita mesti bersifat berat sebelah...jika ada pun yang bersifat neutral...berapa peratuskah berita tersebut berbanding berita yang mengutuk kerajaan sekarang?akhir sekali cuba selidiki siapakah sebenarnya yang menaja MALAYSIAKINI

sanggah said...

Interesting...keep it up.
To susan...u better do some research.

Gedung Akal said...

Apa yang KITA tidak nampak ialah kerakusan pemimpin UMNO/BN
Apa yang KITA nampak ialah kejelikan politik baru yang menentang perkauman sempit.
Apa yang sengaja kita TIDAK NAMPAK ialah rasuah, kronisme dan nepotisme
Apa yangsengaja kita perbesarkan ialah keburukan berpakat untuk menentang rasuah, nepotisme dan kronisme.

Sebenarnya MELAYU adalah bangsa yang rasa megah dan bijak TETAPI haklikatnya mereka tidak punyai JATIDIRI dan ikut sahaja apa yang pemimpin cakap - PAS dan UMNO sama sahaja.
Itu tidak bincang lagi akhlak pemuda2 UMNO seperti yang ditunjukan semasa hari penamaan calon atau pilihanraya. Sungguh memalukan MELAYU tetapi mereka tidak sedar itu menjatuhkan maruah MELAYU.
Melayu bvangsa yang dai8f tetapi rasa KUAT dan apa mereka tahu untuk terus hidup maka disebarkan ketakutan yang palsu (false sense security) iaitu MELAYU akan ditendang CINA ke dalam laut bila CINA memerintah akan tetapi sekarang ini ketika MELAYU memerintah CINA gelak tengok pegawai dan PEMIMPIN Melayu kerana sangat MUDAH MAKAN SUAP (rasuah!).

AntiAnwarDAP said...

Gedung Akal:
* Gender: Male
* Industry: Government
* Occupation: Makan gaji dengan kerajaan BN
* Location: Malaysia

*boleh rujuk jika tidak benar*
(Sebenarnya MELAYU adalah bangsa yang rasa megah dan bijak TETAPI haklikatnya mereka tidak punyai JATIDIRI dan ikut sahaja apa yang pemimpin cakap - PAS dan UMNO sama sahaja)
==saya tak pasti bangsa apa yang tercatat di atas MyKad anda...
tidak salah jika mahu membetulkan bangsa...pasti perlu melihat dari sudut aper anda ingin menjelaskan maksud anda...sekarang bukan masa nak slahkan bangsa sendiri tetapi untuk betulkan bangsa sendiri dan rakyat malaysia...

(PEMIMPIN Melayu kerana sangat MUDAH MAKAN SUAP (rasuah!))
==saya xpasti maksud ayat ini...tetapi bila saya baca biodata anda...saya rasa mungkin anda juga menyamakan apa yang dilakukan oleh pemimpin MELAYU tersebut sama seperti anda...kerana anda juga melayu...

pesanan orang dulu-dulu....
cermin dulu diri sendiri sebelum melihat kelemahan orang lain...

Anonymous said...

SALAM ZIARAH PS
KALAU MELAYU NAK BERSATU X PERLU BERSUSAH PAYAH NAK BERTEMPUR SEBELUM BERMULA. PAS TAK AKAN TERIMA BULAT2 PELAWAAN UMNO. BEGITU JUGA UMNO NK MENERIMA BULAT2 PAS. TP KALAU SALAH SATU TAK MEMULAKAN LANGKAH KANAN DULU SAMPAI BILA PUN PERKARA NI X AKAN SELESAI.

UMNO PNH MENGUDANG PAS KEMBALI DLM BN TP DI PANDANG SEPI KERANA NAK MENJAGA EGO MEREKA. DH BERAPA KALI MEREKA MENGUSULKAN SUPAYA DI ADAKAN MUQABALAH DGN UMNO TP PD AKHIRNYA MEREKA JUGA YG X SETUJU. SUSAH NAK MELERAIKAN KEKUSUTAN JIKA NIAT DAN NAWAITU X DISERTAKAN BERSAMA..WALLAHUALAMM :-D

pedang srikandi said...

salam..
ana kesian dengan bangsa Melayu yang masih tak sedar2 lagi.....

Unknown said...

Bagaimana pula dengan berita yg dipetik dr Berita Harian ini?

http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Friday/Nasional/20090611232645/Article/index_html

Lihatlah saudari pedang serikandi dan rakan2nya, Ketua Pemuda Umno sendiri mnyokong SIS dengan membantah usul yg dibawa PAS. Apa lg yg kalian mahu harapkan drpd UMNO? Sudahlah tidak mahu mbawa ajaran Islam, mnyokong pula organisasi yg mnyeleweng drpd Al Quran dan As Sunnah.
Saya berpendapat pemimpin2 UMNO ini lebih rendah martabatnya drpd pemimpin2 DAP yang mnyokong SIS. Memalukan ISLAM sungguh!

p/s: Saya mengharapkan saudara DaVillage Boy akan mengatakan bahawa Berita Harian adalah bahan cerita dongeng atau pun cerita hikayat yg diceritakan kpd anak2 sebelum tidur. HAHA!

Razman said...

SUME MELAYU SEBOK2 GADOH2 KAT CNI...BANGSA LAEN BACE GELAK GULING2.. XYAH LA NK PJUANGKAN MANA2PARTI POLITIK...ORG YG WAT SALAH KTE CKP SALAH..PEMIMPIN IKUT AL QURAN N SUNNAH MCM TOK GURU NIK AZIZ KTE IKOT...YG TAW MKN RASUAH N GLE KUASA, XKRE LAH PARTI MNE PUN, KTE BANGKANG..PILIH IKOT INDIVIDU, BKN PARTI.. NK DPT MAKLUMAT BTOL BKN DR 1 SUMBER...BKN BCE BERITA HARIAN, BKN BCE UTUSAN MALAYSIA.. BCE SUME SUMBER SELAGI ADE, N PIKIR GNE OTAK..BKIN PCYE BODOH2...

Razman said...

BUKAN PCYE BODOH2..

Anonymous said...

KEHKEHKEH..TERPULANG PD INDIVIDU MASING2 LAA..SI PENULIS DAH LUAHKAN APE YG DIA RASAKAN. SO KLU SAPE2 YG X BOLEH TERIMA PENDAPAT DIA THEN UP TO U ALL LEERRR HUHUHU..TERUSKAN SP!..SINGKAP SEMUA BENDA YG BATHIL..BIAR MEREKA KEPANASAN WLU DLM KESEJUKAN YEHAAAA!!!!